Translate

söndag 10 mars 2013

For the right cause.

Härliga söndag.
Sitter i soffan med en kopp kaffe, dagens dammsugning är avklarad, en god frukost i lugn och ro är intagen och en lång lugn skön dag ligger framför. Hoppas jag. Skidor på tv vilket jag tycker är kul att följa. Kära svärmor o svärfar kommer på middag senare idag, vilket jag verkligen ser fram mot, som vanligt.

 
En härlig bukett på bordet vittnar om att våren är på gång. Så nytt och fräscht.
 
Gårdagen blev en rolig dag. Tack Maria att du tog svängen till mig, så mysigt vi fick några timmar tillsammans. Alltid lika gott att dela tankar och funderingar med dig.
Kvällen hade vi gäster i vårat hem, goa vänner som vi umgåtts med hela livet känns det som. Huvudrätten bestod då av Porterstek med potatisgratäng och en grönsallad med massor av smaskigheter. Så länge sedan jag lagade till porterstek men det är ju väldigt gott. Sådan häftig sås.

 Inte bästa upplägget för att fotografera precis. Kom på det efteråt.... Men gott var det i alla fall.
 
En kompis till mig skrev på facebook idag att hon hade hört att det var svårt att få fram pengar till medicin till män med prostatacancer, pengarna räcker inte till. Hon hade som förslag att ta pengarna som det läggs på allt flyttande av den där varghonan till dessa män i stället! Ingen dum ide, eller hur? Men det är såklart olika kassor, men i alla fall. Nog kan man tycka att det borde finnas någon gräns för hur mycket en varg får kosta i omkostnader som ändå inte verkar ge något vettigt resultat! Ja, käre vänner, vad det är mycket man skulle vilja ändra på.
Jag lär inte kunna påverka detta på något vis.
Men på lördag kan jag vara med och påverka lite i alla fall. Då ska jag få vara med på en konsert i Tranås där alla pengar som kommer in under kvällen kommer att gå till cancerfonden och ung cancer. Ja jag ska bara vara med och lyssna men ser fram mot den kvällen. Jag har fått vara med på ett litet hörn genom att inspirera Hanna med min bok.
 
Omslagsbild
 
Ett bra initiativ av Hanna som går sista året på gymnasiet nu och har detta som projektarbete. Lycka Till Hanna.
Måste få berätta också att Hanna var på dagiset där jag jobbade en gång i tiden, för länge länge länge sedan...............
 
Är du i Tranås eller i närheten så välkommen dit.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.