Translate

torsdag 7 mars 2013

God morgon vänner. Eller god förmiddag kanske man ska säga.
Nu sitter jag vid köksbordet och blickar ut över viken. Har för första gången altandörren öppen och njuter av fågelsången där utanför, talgoxar o gulsparvar är fortfarande ivriga att äta från fågelbordet.
Minns du häromdagen då jag berättade om mitt bad i vattenpölen här hemma? I förrgår var den vattenpölen upptagen av andra besökare. Ett gäng småfåglar badade och plaskade så gott i eftermiddagssolen. Sådan njutning att beskåda.
I går eftermiddag tog vi en tur i skogarna runt gården hundarna och jag och så katten förstås. Han vill ofta följa med han med.
 
Vi gick runt ett gammalt träd som växt så finurligt snett och spännande. Träd fascinerar mig så otroligt, önskar dom kunde berätta sin livshistoria. Tänk vad mycket som hänt under alla år de stått där.

 
Mysak som livsnjutare.
 
Ja så var det då fiskemötet i går med alla sjöar runtom vår kommun. Träffade många trevliga människor och fick dessutom ett roligt föredrag från Länsstyrelsen. Ja, han var riktigt underhållande och fick fram sitt budskap bra.
 
Nu ska jag ringa länsstyrelsen i lite andra ärenden mm. I kväll ska jag på nästa årsmöte. Då är det dags för Viktoriaföreningen i Jönköpings län, bröstcancer föreningen som jag har skrivit om tidigare. Nya spännande möten hoppas jag på. Så får vi se om jag kan vara till någon nytta i den föreningen.
Hoppas du har en bra dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.