Translate

fredag 8 mars 2013

Bröstcancerföreningen Viktoria

God morgon. Vilken härlig morgon, solen skiner från en klarblå himmel. flugorna vaknar till liv här i fönstret och jag får uppleva ännu en fredag . Jag ser fram mot en mysig helg. I morgon får jag besök av en nära go vän, ska bli så kul att få umgås med henne under dagen. Till kvällen har vi gäster så då ska det lagas mat.
Och så är det då den här melodifestivals finalen i morgon. Måste erkänna att jag tycker somliga låtar som gått till final faktiskt har blivit allt bättre ju fler gånger man hör dom. En fördel med att man kan få spela dom på radio innan finalen. Det kunde man väl inte förr vill jag minnas. Ja,  jag kommer nog att kika lite på det ändå, trots att vi har gäster.

Så är jag nu invald i styrelsen för Bröstcancerföreningen Viktoria i Jönköpings Län. Ett väldigt trevligt och gemytligt årsmöte i går bland sextiotalet goa kvinnor som var och en har sin historia med sig i ryggsäcken. Vi började mötet med att ha en stilla stund och tänka på de som vi förlorat under det gångna året. Det var starkt och kändes faktiskt väldigt bra. Skönt att ibland få gå tillbaka i lugn och ro och minnas.
Jag ser fram mot detta uppdrag, kändes som en spännande styrelse och det finns säkert saker att ta tag i och diskutera och jobba med. Jag hoppas jag ska kunna bidra med något bra framöver.
Föreningen  har också kontaktkvinnor som man kan ringa till och prata med om man har frågor och funderingar kring sin sjukdom etc. Jag gjorde det då jag hade mycket funderingar. Gott att få prata med någon som gått igenom samma sak, som vet hur det känns att göra just dessa ingrepp i kropp och själ.
Ja, jag har lite funderingar på att själv försöka bli en sådan kontaktkvinna men jag får nog bida tiden an lite nu. En sak i taget. Hade kontakt med en kvinna vid flera tillfällen under 2011. Tänker på henne titt som tätt då jag inte har hört av henne på lång tid och inte har numret till henne.
 Men som sagt, ring dessa kvinnor om du har funderingar. Det finns människor som finns där för just dig och dina funderingar. Namn och telefonnummer hittar du på deras hemsida. Såklart finns de över hela landet, inte bara här i Jönköpings län. Tillsammans är vi starka.

Från det ena till något helt annat. Igår satt jag med ansökan för EU stöd också. Inte alltid så spännande att öppna det där kuvertet men i går blev jag faktiskt riktigt glad då jag fick fram broschyren. Titta ska du se.

 
Här har ni ett par goa helt underbara bönder. Kjell och Per. Två strävsamma bröder som verkligen arbetar för födan.
 
Nu önskar jag dig en riktigt trevlig helg. Med sol i sinne och sol ute och en o annan stråle inne. Finns inte solen på himlen där du är så får du försöka stråla själv där inne.
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.