Translate

söndag 3 mars 2013

Första badet för i år!

Ett ofrivilligt bad blev det i eftermiddag för mig. Jag som inte badar så gärna.
Var ute för en promenad i det fina vädret. På gården finns en vattenpöl och av någon anledning ställde jag in siktet på den, med vissheten om att jag hade gummistövlar på fötterna. Måntro om den känslan man hade som barn av att få plaska och hoppa i vattenpölar övertog förståndet för en kort stund?
Inga problem.
MEN så snabbt läget kan ändras då! Såklart då jag går där i den stora pölen så är det ju is i botten och helt plötsligt så är fötterna som bortblåsta. Ligger raklång på rygg och känner  hur kallt vatten snabbt rinner in i ärmarna på overallen, hur det tränger genom overallen, ja totalt genomblöt! Det rann av mig då jag som jag tyckte  kom snabbt upp stående igen.
Bara att vända tillbaka in i huset och byta alla kläder, rubbet. Jag skrattade inte alls, inte då. Men nu så här efteråt så kan jag inte annat än skratta åt det. Plaska i vattenpölar är jag visst för gammal för!
Men ett gott skratt bjuder jag gärna på, så varsågod.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.