Translate

söndag 24 mars 2013

Skissar på huset.

Solen skiner så fint utanför mitt fönster men ack så kalla vindar det är. Vi hade minus 18 grader här på morgonen! Vintern håller oss i sitt grepp. Men snart, snart släpper den taget och DÅ blir det vår. Känns som naturen verkligen laddar och väntar nu på att få slå ut.
Hade ett par rådjur här utanför på morgonen och nyss gick ett par rävar ute i viken på isen.
Jag har idag skissat vidare på altanbygget på huset. Spännande blir det att se vad snickaren tycker om mina ideer.

 
Vad händer annars här idag? Ja, Patrik skotar virke i skogen. Så här är tyst och lugnt. Hundarna myser av mitt sällskap nu i soffan då jag tänker följa Svenska damerna i finalen för curling. Heja Sverige.
Igår var jag hos Oscar och familj och fikade och pratade med dom. Så mysigt att få träffas igen.
Och så var jag i världens bästa blomsterhandel, hos Gösta i Hullaryd. Alltid lika trevligt att vandra runt bland hans vackra växter. Varmt var det där inne också, skönt. Jag köpte lite påskliljor i kruka till påsken. Lär dock inte kunna sätta ut dom utan får njuta av dom inomhus istället.
Då det gäller påskpynt är jag urusel på det. Förstår inte varför jag inte håller på med det. Men det har alltid varit så. Julen då har jag alla tomtar och grejer som ska fram men till påsken åker bara ett par kycklingar och en gammal påskkärring fram.... Jag gillar färgerna och att våren är på gång men jag trivs inte med alla dessa fjädrar och äggprydnader. Ja, det är väl tur att vi är olika.
Men det är klart att desto viktigare för mig är maten till påsk. Och det är ju den största mathelgen i Sverige sägs det.
Och så är ju påskens budskap så härligt också. Så tufft men så härligt. Hopp och tro.
 
Idag ska jag försöka mig på att göra en fuskasrätt till middag. En färsrätt där man lägger allt som en enda stor biff i grytan och lite annorlunda smaksättning. Kul att få testa nytt och jag får öva på att följa recept. Vilket inte är min starkaste sida. Jag tar gärna lite ditt o datt, vad jag känner för och vad jag har hemma.
 
Ja hur som helst blir vi nog mätta idag också. Tänk så bra vi har det.
Önskar dig en riktigt bra vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.