Translate

fredag 1 mars 2013

Trevlig helg önskar jag dig.

Fredag kväll, ännu en vecka avklarad.
Vaknade idag av att höra på nyheterna att Sverige ligger i topp i världen då det gäller att klara att hålla oss bröstcanceropererade kvinnor vid liv. Av tio kvinnor lever nio efter tre år. Till den gruppen hör jag! Underlig känsla. På samma gång häftigt och glädjande, på ett annat sätt svårt att ta in. Än idag fast det som sagt gått tre år sedan jag opererades.
Men nog är jag tacksam att jag lever i Sverige och har fått den möjligheten. Det som rapporten inte kunde ge svar på var visst varför Sverige leder?  Det lär dom forska vidare i.

Då jag åkte i bilen i eftermiddag såg jag en häftig syn på himlen. Kolla.

 
Hoppas du kan zoma in bilden. Det såg ut som att det steg rök från ett moln. Aldrig sett något så underligt moln. Fascinerande.
 
Idag oljade jag trappan för andra gången. Vi tassar upp i trappan i strumpor som vi byter då vi kommit ner. Tar några timmar innan det torkar helt. Men det blir verkligen skillnad. I morgon ska jag måla vagnsstyckena och sättstegen i en ljusare grå ton än det är idag. Kommer att bli kanon tror jag.

 
Så här ser det ut idag.
Idag har jag också målat väggarna, panelen i köket igen. Nu då det är vinter torkar ju panelen isär. Fräscht att fixa till det igen så bör det står sig länge sedan hoppas jag.
 
Nu fick jag på kanal fem. Ullared!!! Detta unikum till affär. Ett par kvinnor har kört 170 mil från nordnorge för att köpa  på denna affär!!!! Morgan och OlaConny är ju ena härliga killar. Nu ska dom försöka få in ett plommonträd i en liten snygg personbil....mycket av trädet hamnar visst utanför bagageluckan.
Dom ska visst utöka med hotell också nu. Otroligt.
Fantastiskt vad det går att göra tv på. Ja, jag har kanalen på nu och gillar att titta på det. Nästan så man blir sugen på att hälsa på där. Men bara nästan. Jag har faktiskt varit på Ullared två gånger. Första gången höll jag på att få fullständig panik då det var så fruktansvärt mycket folk, stod i kö jättelänge för att ens komma in. Folk var o rev i min kundvagn så jag fick hålla ögonen på den för att få med mig det jag plockat åt mig. Helt sanslöst.
Den andra gången var jag bara inne en liten stund och hade ingen speciell lista att köpa efter. Ja, jag vet att jag köpte ett gäng stora kaffetermosar, du vet sådana där pumptermosar till sonens bröllop. Och jo, dom var verkligen billiga. Och dom hänger faktiskt med än.
Ja ja. Jag har det allt bra här hemma nu jag. I soffan med hundarna som sällskap och mannen snart hemkommen från en arbetsdag i skogen.
Jag får önska dig en riktigt bra helg. Ullared får vänta för min del.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.