Translate

söndag 17 mars 2013

Blåsigt om öronen idag.

Snart skymmer det och denna dagen går till historien också. Den liksom de tidigare ca 17815 dagarna som jag har fått uppleva. Inte illa, sjutton tusen åttahundra femton dagar, det låter otroligt mycket.
Vad har jag gjort alla dessa dagar? Hur många till får jag uppleva?
Ja, får jag bara vara med ett tag till så får vi se vad som händer. Känns att våren är på gång, det spritter av ideer och jag längtar till att få komma i gång att arbeta ute på gården. Vi var ute förut idag och planerade för altanbygget, mätte och skissade vidare. Vi har nog ganska klart för oss hur vi vill att det ska se ut. Nu gäller det att förankra ideerna hos snickaren framöver. Och få komma igång att gräva runt grunden, fylla ut, ta bort och lägga till. Förbereda plats ute i garaget så jag har någonstans att måla panel osv. Väntar bara på att det ska bli lite varmare temperatur så man klarar av att arbeta ute lättare. Men blir visst enligt prognosen vinter även veckan som kommer. Bara att gilla läget och vänta .

Idag kom David hem och åt middag med oss. Så mysigt. Vi sitter nu och söndagsslappar i soffan och ser på hockeymatchen mellan HV71 och Linköping.  En skön söndag med andra ord.
Såg tidigare att konserten jag var på igår fick in över 7500 kronor. Otroligt bra jobbat. Tänk så kul att få skicka iväg den summan och veta att man har kunnat göra något radikalt för att påverka och rädda liv. Grattis Hanna och bandet, bra jobbat.

Idag bar vi in fler möbler. Arkivskåp till kontoret. Tyckte vi skulle klara oss med bokhyllan vi har men känner att det är bra med mera förvaring. Hemskt vad mycket papper det blir genom åren. Det blev i alla fall jättebra på kontoret och så får jag undan mera pärmar från golvet. Ordning på torpet.

Nu gjorde HV71 mål, står 2-2. Tänk så skönt jag har det här i soffan! Jag har varit på hockeymatcher två gånger tror jag. En gång vet jag att jag var så fruktansvärt frustrerad på hur publiken buade och hade sig mot domarna. Så pass att jag inte alls uppskattade att sitta i publiken. Så jag trivs bra i soffan.

Skönt att slappa idag. Vi slet ju på ordentligt igår med ett stort träd som ramlade ut i sjön i höstas. Oj, oj, det blir mycket ved av den. Patrik sågade och jag bar ved och grenar. Perfekt att ta hand om det nu på isen.
 
Nu laddar vi för en ny vecka med nya saker att ta tag i. Hoppas att vi alla får en riktigt bra vecka.Nu leder HV71 med 4-2. Och jag ska sätta på kaffehurran en sväng till, hör liksom till söndags eftermiddagen med en liten kaffetår. Trevlig kväll önskar jag dig.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.