Translate

fredag 24 februari 2012

Ännu en spännande dag

Godmorgon Sverige.

Så är det fredag igen, otroligt, jag är med fortfarande... Ha ha.
Idag blir det en spännande dag, idag ska vi alla få veta namnet på vår nya lilla prinsessa! Faktiskt tycker jag att det ska bli jättespännande. Tänk om hon får heta Ingrid, eller Margareta, då heter vi ju lika hon o jag! Vet ni vad Ingrid betyder? Jo, Pärla. Och Margareta betyder Ung ryttarinna, om jag minns rätt. Det senare har nog ingen liknelse vid mig precis, jag är helt novis då det gäller hästar. Men en pärla, ja, det kanske jag är? En liten i mängden av smaragder och diamanter blingar jag till ibland också.
Igår var en sådan stund. Då hade jag min första en timmes föredrag och det kändes jättebra. Fick jättefin respons och så otroligt givande för mig att få träffa dessa härliga människor. Kämpa på allihopa ni som var där i går kväll, ni är väldigt betydelsefulla. Tillsammans kan vi påverka och försöka göra saker ännu bättre. Tack för den fina blomman.

Igår bakade Oscar första prinsesstårtan på Friends of Adam också. Dagen till ära såklart. En glutenfri prinsesstårta, så bra. Fin va?


Vad ska annars hända då? Ja, i helgen kommer äldste sonen o gänget hem för att fira Patriks födelsedag. Det ska bli väldigt kul och mysigt att träffa dom en sväng. Är några veckor sedan dom var här nere nu senast. Och innan jag släpper in någon i huset lär jag torka av köksgolvet, nu är det nämligen rena geggan ute på vägarna här så hundarna har ju med sig halva trädgården in! Vi försöker torka tassar innanför dörren men allt grus får jag inte kvar i handduken, tyvärr.
Vi kanske ska angla på sjön någon gång i helgen. Det är så roligt tycker jag. Det klassiska med angelfiske är ju då man just har hällt upp en kopp kaffe och tagit ett bra grepp om mackan......DÅ händer det! DÅ släpper man allt man har i händerna och störtar ut för att försöka fånga in den fina gäddan......så klassiskt.

Men nu måste jag jobba. Ha en bra dag alla vänner. Här ser det ut att bli en solig dag om än blåsig. Bara att hålla i hatten..............

1 kommentar:

  1. Visst är det roligt med prinsessor. Jag har lyckan att ha en alldeles egen prinsessa, hon heter Agnes och 4 ½ år. Hennes stora intresse just nu är prinsessor både riktiga och sagoprinsessor. Hon är en av mina stora glädejeämnen just nu.

    Kram Käthy i Kyrkhult

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.