Translate

söndag 19 februari 2012

En härlig lördag kväll är över

Jaha, så är då snart denna helgen slut också. Gårdagens bjudning med våra goa vänner AnnKatrin och Hasse blev mycket lyckat. Vi hade väldigt trevligt och åt gott. Ja, jag kom faktiskt till och med ihåg att ta bilder på maten så dom kommer här:


Förrätt: Parmaskinka med crutonger och sallad med roccola sallad, tomat och mozarella.


Varmrätt:  Helstekt ryggbiff av hjort, potatisgratäng och en sallad.


Dessert:  Punschparfait med kex och färska dadlar. Givetvis med äkta punchflaskor så vi fick den goda smaken av choklad också.

Ja, vi var som ni förstår mätta och nöjda efter denna meny. Roligt att få till köttet riktigt mört och fint också.


Idag har jag varit i kyrkan en sväng, ätit gårdagens rester till middag och så tog jag en lång promenad med hundarna. I tätt snöfall. Det bara vräkte ner. Försökte ta kort på hundarna då det såg rätt roligt ut då dom blev så vita av snön men mobilen ville inte hänga med i det vädret. Den blir liksom väldigt trög och allmänt svår att använda om det är köldgrader ute. Inte bra.

Apropå köld. Har du hört om den där mannen dom hittade igår i en översnöad bil utanför Umeå? Som säger sig ha suttit instängd i bilen sedan december!!!!! Låter ju helt otroligt. Undrar om det ens är möjligt. Vad tror du? Kan man leva på vatten och snö i två månader, instängd i en bil i sträng kyla?
Jag sitter här i värmen nu med en hund på varje sida av mig i soffan och en i knät. Kan väl inte bli mycket bättre.
Ha en bra vecka alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.