Translate

måndag 20 februari 2012

Tårtan är klar

Så står tårtan klar i kylen inför morgondagens firande. Då fyller nämligen Patrik år. Och han ska få sin favorittårta, budapestrulle, men det vet han inte än. Men eftersom han inte läser min blogg så kan jag skriva det här. Då jag hade gjort bottnen slog det mig att jag inte hade någon choklad! Aj aj. Ringde grannen men hon hade ingen hemma heller. Så nu tog jag nyss en tur till Adelövs Krydderi och där fanns det choklad.... mörk och bara nyttig choklad....Så passade jag på att köpa med mig lite kryddor hem också, då jag ändå var i farten.
Känns så bra att köpa kryddorna där, inga onödiga tillsatser osv. Och dom är verkligen goda. Har ni testat en krydda som heter Persilade? Om inte så köp den. Den är god till det mesta. Innehåller bla persilja och vitlök.

Sökte på nätet nu angående den insnöade mannen i bilen i Umeå. I en artikel liknar dom honom vid en björn, Alltså att han gick i dvala där under de två månader han satt fast! Njae,,,,,,,jag undrar jag om inte någon glad människar sitter och skrattar gott nu åt denna underliga historia? Är det verkligen möjligt?
Hur som helst så har det blivit en stor världsnyhet om mannen i bilen. Finns att läsa i de flesta tidningar i världen och även en video i tysk media fann jag.

Jag hittade också ett reportage från Gottland. Se och lär!

Bilen i Visby hade lämnats över natten.
Var gatan för smal
eller bilen för bred?
Hit men inte längre.
På Visbys smalaste gata tog det tvärstopp för den här bilisten – som sedan smet från platsen.
– Jag undrar hur föraren lyckades ta sig ut, säger Mats Lund som bor i närheten.


Ja det kan man undra. Måntro om han inte kröp ut genom bakluckan. Jag har föresten en kompis som har krypit in genom bakluckan då han inte kom in den vanliga vägen. Ja föresten, då jag tänker efter har jag hört flera som varit ut för det. Men kanske inte av den här anledningen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.