Translate

tisdag 14 februari 2012

Alla hjärtans dag

Ja käre hjärtanes. Vilken chans för affärerna att göra pengar på att folk faktiskt tycker om varandra!
Men den går jag inte på.
Patrik frågade igår vilken dag det är alla hjärtans dag och undrade lite försynt om vi borde fira kanske på något sätt? Men jag sa , det har vi väl aldrig gjort tidigare så varför skulle vi det nu?
Så i morse då jag kokat gröten klar kom han fram till mig och sa lite fundersamt, så där lite finurligt:
-Ja, jag älskar dig så mycket , men det gjorde jag i går också!
Gulligt va? Så nu har vi firat alla hjärtans dag med havregrynsgröt och blåbärssylt.

Bukett jag fått en födelsedag....visst är den vacker?

Såklart gillar jag att fira saker och händelser. Och jag tror verkligen på att ta vara på chanserna att fira för att göra vardagen lite roligare. Men just denna påhittade dag är jag lite anti mot. Men visa varandra kärlek kan aldrig bli fel såklart.

Att man tycker om varandra kan man visa på många sätt. Nyss ringde en av våra goa kompisar och ville förvissa sig om att vi var i säkert förvar då han hört om en trafikolycka som hänt här i närheten för en stund sedan. Det är väl också ett sätt att fira Alla hjärtans dag?

Satt och läste lite nyheter nu på morgonen på nätet. Tidningen kommer ju vid 12-13 tiden så då vi får den är ju nyheterna redan gamla.
Såg att Göteborgs tingsrätt kommit med en anmärkning mot häktet som låtit en intagen fått vänta i två timmar på att få toapapper!!!!! Ja, men hallå. Kanske skulle tingsrätten hålla koll på gamla och sjuka som ibland blir sittande ensamma också. Om jag förstår saken rätt så sitter ju den intagne i tryggt förvar i alla fall, han sitter där han sitter så att säga. Men den gamle eller sjuke kommer nog oftare i kläm har jag en känsla av. Ja, det här var väl lite på skämt från min sida antar jag.... Ironiskt. Är visst inte så lätt att skriva ironiskt på bloggen har jag hört men jag kan inte låta bli ibland. Jag menar inget illa....

Nu ska jag ta tag i dagens aktiviteter. Ute har det snöat och mera är visst på gång. Hundarna sover sin  morgonsömn efter en skön promenad och har fått sin frukost serverad. Hundhårstussarna far runt på golvet så dom ska jag försöka fånga in nu tänkte jag. Så fånga dagen du med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.