Translate

torsdag 23 februari 2012

En ny prinsessa!

Vilken underbar nyhet denna morgon. Att Kronprinsessan Victoria och hennes älskade Prins Daniel nu fått en liten prinsessa. Denna dagen kan ju bara bli toppen, vilken härlig start. Nu blir det ännu mera kärlek i vårat land, det måste vi ju tro. Sådan kärlek som denna Daniel visar sin Victoria, Ockelbo får vara extra stolta och lär fira rejält idag.
Fantastiskt hur starkt det är att få barn. Jag kan minnas som igår känslan och lyckoruset då våra älskade söner föddes. Ja, föresten, det är ju dråpligt, Oscar vägde 3290 gram då han föddes och var 50 cm lång. Väldigt likt prinsessans vikt alltså!
Åh, vad jag önskar att varje morgon kunde starta så här med positiva nyheter. En glad nyhet och man får skratta och gråta lite glädjetårar gör ju att dagen känns så mycket lättare att ge sig på.
Men vi kan ju styra våra egna tankar, det är bra. Vi kan fokusera på att tänka glada tankar och positiva vibbar då vi vaknar, men jag vet, det är inte alltid så lätt. Men att förutsättningen för en bra dag ökar det tror jag helt visst.
En annan rolig sak som redan hänt idag är att jag via Facebook fick en hälsning från en underbar tjej, Lilian. Så glad jag blev. Där kan man tala om att tänka positivt! En helt fantastisk kvinna, som trots flera allvarliga sjukdomar och hårt prövad, bjuder på sig själv och är en så glad person så man bara älskar henne. Det gör jag! Hoppas vi kan ses snart Lilian, det vore så kul.

Från ett ämne till ett annat. Jag lovade att lägga ut receptet på morotssoppa på bloggen till dig Birgitta och andra som kanske vill prova på den. En enkel och mycket smakrik och god soppa. Lite lyxig. Här kommer den:

Beräknat för fyra portioner.
Koka en stor morot tills den går att mosa


Blanda sedan i:

2 tsk grönsaksbuljong pulver
1 burk creme fraiche
1/2 dl ädelost
1/2 dl grädde
2 rivna morötter
ca 2 dl vatten
salt, svartpeppar, aromat
Koka samman allt och strö över lite persilja innan du serverar.


Smaklig måltid....


Nu tar vi tag i denna dagen och gör något bra. Jag ska ladda och förbereda mig inför kvällens föreläsning som jag ska hålla i Jönköping. Ska bli jättekul och känns som jag har bra bilder att visa nu till stöd för min berättelse.
Och så ska jag jobba vidare på min barnbok. Natten till igår då vi åkt på ett larm till ett hus vi sköter om, runt tvåtiden och jag sedan kröp ner i sängen igen vid tre fick jag en ide` till angående barnboken. Så nu är jag ännu mer taggad att verkligen försöka göra en bok till. Det är verkligen roligt att leva, för då får en verkligen si hur det går!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.