Translate

fredag 10 februari 2012

Oj vilket ös det blev nu då!

Hej alla vänner.
Ni tror väl jag har försvunnit från jordens yta!? Men nej, det har jag inte. Har bara haft lite mycket omkring mig senaste dagarna....
Förutom att bedriva taxiverksamhet mellan skogsmaskinerna har jag varit på en mycket rolig och givande frukost föreläsning i Tranås. En Lasse, rolig att lyssna på och många inspirerande tankar och bra tips inför mina kommande föredrag....Uj uj.
Det hela slutade med att jag åkte och köpte ett Office program så jag kan lägga bilder i ett power point program istället för Word dokument som jag experimenterat med.
Så nu har jag att bita i. Har suttit nu i eftermiddag en stund och klurat hur detta program är uppbyggt. Spännande. Har min coach Anna att ringa till om det snor ihop sig för galet. Men jag är ju envis av mig så jag vill gärna klura själv.
Föreläsningen igår var för övrigt den första då vi gått på morfin!!!!! Ha ha. Inte så allvarligt som det låter. Han tyckte vi skulle stå upp mitt i hans anförande och klappa händerna för att inte somna och för att släppa loss endorfinerna! Knarket.... Det funkade, vi blev pigga igen och lyssnad troget vidare på det han hade att säga.

Idag har jag också varit ute och kört med Patrik på diverse små skogsvägar i Småland och Östergötland. En stor fördel är ju att jag lär mig att hitta, inte minst på små vägar mellan timmertravar och vältor. Moa fick följa med mig och satt och skakade och tyckte synd om sig själv i bilen då hon frös. Lilla vännen. Men då radion inte fungerar i en av de tre bilarna jag körde denna sväng, så kan man ju alltid prata med hunden. Hon håller dessutom alltid med så det är toppen.

Har denna veckan även anmält mig till en sprutningskurs för att bespruta plantor på hyggena runtom här i bygden..... intressant. Killen som jag ringde till var lite tveksam och trodde först att min man hade för avsikt att skicka mig på kursen för att sedan gå själv och bespruta plantorna. Så jag fick övertyga honom om att det faktiskt är JAG som ska utföra jobbet också! Bara för att jag är tjej....Han menade säkert inget illa men jag blir lite frustrerad då man ska behöva försvara sig om man vill lära sig något nytt och farligt. Nu är jag i alla fall anmäld och ser fram mot en endagars kurs i april...i det skogliga.

Har flera kurser inbokade nu i vår. Kul! Spännande att få lite nytt kött på benen.

I morgon står städning på schemat. Det behöver jag ingen kurs för att klara av.Vi får gäster i morgon kväll så jag ska ta en uppryckning. Borde putsa fönstren men det är säkert för kallt i morgon också! Det har jag skyllt på hela december och januari, ja först var det all blöta som ramlade ner och förstörde mina fönster. Men så kom kylan. Men det är det som är en stor fördel med att bjuda vänner på kvällar dessa vintermånader, då behöver dom inte se mina smutsiga fönster! Ha ha.
Var visst tal om att angla i morgon också, får se hur vi får ihop det. Gästerna får jag eventuellt förbereda på att ta med varma kläder då vi har svalt i huset för omväxlings skull!

Nu ligger strömmingsfileer i köket och väntar på att få sig en omgång i stekpannan. Dubbla med smör och dill mellan, pressad potatis till. Kan väl vara rätt okay en fredag kväll , eller hur?

Trevlig helg alla vänner.

1 kommentar:

  1. Intressant och läsvärd blogg både skratt och tårar. Har kallat dammsugaren för kompisen förut men nu har jag fått ett bättre förslag. Kul med rullrånen har gjort det till jul i många år men har nu överlåtit det till äldsta dottern. Trodde att det var bara jag om gjorde det till jul.
    Tack för en mycket trevlig blogg. Ska följa den i fortsättningen.
    Christina/ Lilla Stranden

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.