Translate

onsdag 1 februari 2012

Men se det snöar!

Ja, nu blir det visst riktig vinter ser det ut som. Utanför fönstret faller stora flingor och det är kallt. Som tur är så har jag idag varmt i huset, äntligen! Härligt.
Nybakade tekakor sprider en skön doft i huset. Så det känns hoppfullt.


Jag vill tipsa dig om ett video/ljudklipp på svt.se:
Gå till http://svtplay.se/v/2587324/kortfilm_i_svt/nar_varen_sjunger

Den handlar om att få ett cancerbesked, hur det kan upplevas. Jag kände verkligen igen mig. Tex den där krocken då man sitter med ett sådant besked i huvudet som snurrar och flyttar tankar omkring i ett kaos samtidigt som någon frågar om man vill ha mera kaffe med kommentaren : -"det är gratis, någon gång ska man ju ha tur också"!!!! Då blir det krock i hjärnan.
gäller det att fokusera på positiva tankar kan jag intyga om.....
Jag tyckte i alla fall att filmen var fin, den speglade verkligen känslorna på ett bra sätt så att andra lättare kan få förståelse för det. Bra cancerfonden som delade med sig av denna länk.

Har du funderingar som ser denna film eller så , hör gärna av dig till mig. Kanske är du där du som just fått ett liknande besked och vill ha kontakt med någon. Jag finns här. Och på våra föreningar runtom i landet finns det många goa människor att prata med.
Att våga prata om hur man känner det är ofta en bra hjälp till självhjälp.
Önskar dig en fortsatt bra dag...............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.