Translate

tisdag 7 februari 2012

Kyltävling

På morgonen utlyste radio Jönköping en tävling, att skicka en bild från en kylig upplevelse. Jag trodde jag skulle kunna bidra med den, men så blev det inte.
Vid halv åtta stod jag nämligen i 20 graders kyla ute vid en av skogsmaskinerna med en nypressad slang för att hantlanga då det sprutade olja i går kväll....ja, jag är ju ingen mekaniker precis, men ge en hjälpande hand kan man väl alltid. Och då hade jag garanterat kunnat ta en kylande bild....
Men nu var det inte en slang som sprungit läck utan packningen i kranfoten! Så var det med det. Bara att få dit mekaniker och jag behövdes inte längre. Åkte och målade dörrfoder mm i ett hus istället på hemväg.
Nu är jag på väg till ett företag för att hjälpa dom med lite bokförings assistans. En dag i utryckningens tecken med andra ord. Stannar nog till på hemväg och målar klart dörrfodren också då jag ändå är ute o far.
Vad kul med så varierande arbetsuppgifter. Ingen dag är den andra lik.
Måntro om jag skulle kunna hitta några presenter till födelsedags firare som vi ska hylla framöver? Hinner nog gå en sväng i någon affär innan mötet.
Gäller att planera då man bor som man gör....och att ändå kunna ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.