Translate

söndag 12 februari 2012

Minnet är bra men kort

Ja men nu får jag väl skärpa till mig. I går kväll då vi hade våra gäster här och hade en mycket trevlig kväll tillsammans ingick det i min plan att fota maten jag bjöd på för att lägga ut här på bloggen. Men tror ni att jag kom ihåg det då? Nej, såklart inte. Det kom jag på då jag hade lagt mig, och då var det ju för sent.
Vi åt gott i alla fall. Till förrätt en liten toast med rom, creme fraiche och rödlök. Till huvudrätt åt vi ugnsstekt lax, pressad potatis och min egna fisksås med en ganska tuff kryddning, en fräsch sallad och lite annat grönt. Till dessert  punchparfait med färska dadlar och rån och citronmeliss som dekoration. Ja, vi mådde tämligen bra allihopa. Jag får väl återkomma med bilder en annan dag.
I dag vaknade vi till ett vitt landskap igen. Så fräscht och vackert. Hörde att dagsljuset förlängs med fem minuter varje dag nu. Otroligt. Härlig känsla att vi går mot ljusare tider igen.
Nu ska vi äta söndagsfrukost, ägg o sill o smörgås....
Satsar på en skön söndag idag och önskar er detsamma.

1 kommentar:

  1. Du skulle lätt kunna va med i "Halv åtta hos mig",brukar du se på det?Kram

    SvaraRadera

Skriv gärna en kommentar här om du vill.