Translate

måndag 27 februari 2012

Var tog helgen vägen?

Att tiden går fort, det vet jag, men den här helgen har bara försvunnit....
Men den har varit bra. Lördagen tillbringade vi ute i skogen med alla hundarna i flera timmar, oj vad dom sprang och njöt. Så roligt att se den lilla valpen hur hon så gärna vill hänga med och springa lika långt bort som dom andra, men inte riktigt vågar än!
Lördag kvällen var det mys med Oscar o familjen. Hemmagjord pizza, svärmors goda födelsedags kaka och melodifestival , kan inte bli mycket bättre.
Söndagen ägnade vi till stor del åt angelfiske!
Roligt som vanligt, ett härligt sätt att umgås med goa vänner. Och några gäddor fick vi på kroken.


Till kaffet åt vi så hembakad semla som min kompis hade med sig, underbart gott till kaffet. Senare på dagen grillade vi kolbulle över öppen eld där ute på isen. Solen sken och livet är på topp. Vad mer kan man begära?



Med andra ord en jättebra söndag. Vi avslutade den med att åka o flytta en skogsmaskin till nästa objekt, traktoråkning med valpen i knät....mysigt det med!
Och så var det styckning o packning av älgkött på kvällen hos mina kära svärföräldrar. Stupade i säng efter midnatt, trött men nöjd med dagen.

 Nu snöar det ute! Känns som aprilväder fast det ännu är bara februari.
Ikväll ska jag på ljusparty! För första gången i mitt liv. Spännande att se vad dom har att erbjuda. Bäst att ta med den lilla plånboken så man inte blir frestad att köpa för många kilo ljus. Det är ju i och för sig en rolig present att ha med sig då man är bortbjuden. Vi fick ett par rejäla ljus av Oscar i lördags.  Jag har aldrig sett så stora ljus, ett äpple och ett päron. Ser ut som keramik. Men dom har jag än så länge inte kunnat med att tända.....

Nu måste jag ta tag i kontoret en stund. Räkningar som ska betalas och jobba vidare i min att-göra -lista.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.