Translate

tisdag 9 april 2013

God morgon vänner.
Tisdag morgon, solen strålar från en klarblå himmel och livet rullar på. Allt bra med andra ord.
Maken har kommit på benen igen efter en helg till stor del i sängen då han åkte på en intensiv influensa. Peppar peppar men jag har klarat mig än så länge. Och tycker att jag bör klara mig nu.

I söndags eftermiddag satt jag vid datorn i flera timmar där jag följde Oscar direkt på webben, ett evenemang som heter Vinmotermat, vin möter mat. En annorlunda upplevelse och roligt att se det live. De var ett gäng på trettiotalet människor som var inbjudna att laga en fin middag , flera rätter såklart, under några timmar och det hela gick ut på att somalier var med i allt och bidrog med viner som passade till just den rätten.
Oscar bidrog med desserten tillsammans med några till. Vilket visst slog väldigt väl ut.

 
Det ser väl spännande ut eller hur?
 
Det slog mig då jag satt där och tittade och även kunde följa då dom satt runt fint dukade bord och intog denna delikata middag, en underlig tanke.
Jag kom att tänka på då jag satt vid köksbordet i Fotsjö då Oscar var något år och skulle äta sin mat själv......Underligt hur livet är- Inte kunde jag väl då ana att jag skulle kunna följa honom på internet under en måltid några år senare. Varken med tanke på den tekniska utvecklingen eller i den miljön.
Jag skojade med Oscar på kvällen och sa att jag var glad att jag nu visste att han ätit ordentligt till middag. Det hade jag ju verkligen bildbevis för! Ha ha.
 
I går var det första styrelsemötet på Victoriaföreningen för min del. Spännande möte med kvinnor som är i samma situation som mig. Vi var tre nya invalda i styrelsen vilket kändes skönt. Är ju lite nytt att sätta sig in i.
Intressanta diskussioner och spännande framöver. I år fyller vår förening 30 år vilket vi såklart kommer att fira lite extra.
 
Jaha, så ser jag på nyheterna att dom fick avbryta en fotbollsmatch i går då folk i publiken kastade in saker på spelarna! Hur dumma får man vara? Så korttänkt, eller snarare inte tänkt alls. Tala om att förstöra för sig själva.
 
Jag tänker ta mig en fredlig dag i alla fall. Det enda jag kan avreagera mig på är väl papper på kontoret.
Så ser jag fram mot kvällen då jag ska besöka en god vän.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.