Translate

lördag 13 april 2013

Sista helgen på isen, eller?

Ja men det måste det väl ändå vara- Nu måste väl värmen komma snart.
Men fantastiskt att vara på isen idag och se vilken skillnad det ändå är jämfört med för några veckor då vi sedan var på denna sjö. Idag flög sångsvanar, grågås, tranor och andra fåglar över oss. Det är också ett väldans liv i buskar i sjökanten så nog är våren på gång. Jag fick faktiskt en gädda idag då jag pimplade, liten men ändå. Kul då det nappar.

 
Det som göms i snö kommer fram i tö. Här ett ekblad som vilat i isen men nu sakta tinar fram.
 


 
Vi blev också bjudna på gulashsoppa. Smakar såklart härligt då man är ute.
 
Nu ska jag ta en kopp kaffe och sedan ut och göra ett "bord" där jag kan stå och  måla panelen sedan. Får väl bli ute på logen, hade hoppats kunna stå utomhus men så varmt är det inte så det fungerar.
Ikväll är det cafekväll i kyrkan o vår grupp har hand om serveringen. Så kvällen är bokad med.
I morgon får det bli målningsarbeten.
Trevlig kväll önskar jag dig.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.