Translate

onsdag 24 april 2013

Huvudet på spiken.

Nu har jag sjunkit ner i soffan efter en intensiv dag. Jag var ute redan halv sju på morgonen och rev ribb på sista gaveln. Plockat,städat undan inför morgondagens förhoppningsvis grävning. Laddar för att det lär bli geggigt här utanför, regnet öser nämnligen ner nu.
Vi rev det lilla taket som var över vardagsingången. Och tala om att det var välgjort! Tror att större delen av vikten på detta tak bestod av spik. Spiken var dom verkligen generös med på fyrtiotalet, helt klart.

 
Spiktätt eller hur?
 
Så grävde jag upp scilla, gräsmattan är så blå och vacker här utanför och i morgon lär det bli förstört av grävmaskinen. Men nu har jag planterat dom på annat ställe, ja inte alla förstås, då hade jag suttit där än. De små lökarna är ju ganska små om man säger så.
 

 
Eftermiddagen har jag bland annat varit på bilprovningen i Tranås. Alltid lika spännande att se om dom hittar något fel men se det gick smärtfritt idag. Inga fel alls. Skönt.
 
Du skulle se hur jag sitter nu. Som ett ess i soffan.....två hundar vill såklart sitta centralt i mitt knä och det kan jag förstås inte neka dom. Dom vill ha lite kärlek som vår goe vän Åke sa om sin jakthund då han gav den sin dyraste och finaste skinka.
 
MEN nu lär jag kliva ur soffan, hur ogärna jag än vill. Jag har en gryta med risgrynsgröt på spisen som också pockar på uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.