Translate

tisdag 23 april 2013

Nummer trettioett.

Så har jag varit radioaktiv idag. Undrar om folk såg hur det lyste extra omkring mig?
Njae, tror inte det. Är visst inte större mängd än en vanlig röntgen. Men tvärtom, jag ger radioaktivt till kameran...
Vad har jag då gjort? Jo , jag har varit på sjukhuset idag och röntgat skelettet. Vid halv elva fick jag injicerat i blodet och efter tre timmar var det dags för fotografering från topp till tå. Tämligen smärtfritt med andra ord. Passade på att vila då jag låg där inne i den där trumman.
Är lite lila i armvecket efter sticket men det brukar ju bli så, jag är så svårstucken.
Nu är det bara att vänta på att läkaren ska ringa mig någon dag framöver.

 
Jag hoppas att detta var mitt turnummer......
 
Timmarna mellan sjukhusbesöken tillbringade jag bland annat på IKEA. Detta magiska varuhus. Tänk idag bjöd dom på kaffet också. Att det kan vara så billigt???!!! Hoppas det inte är som H&M kläder som tillverkas på fabriker där kvinnorna som arbetar ibland får gå hungriga till jobbet då dom inte ens tjänar ihop till maten de så väl behöver. Fruktansvärt. Är ju så man skäms att vara svensk då man hör sådant.
Idag då jag gick på IKEA satt en mamma med sin tonårsson i en soffa och dom diskuterade hur dom skulle göra , köpa soffa eller inte. Han visste ju inte hur länge han skulle bo där han bodde nu, kanske flytta till annan ort och annan skola osv osv. Jag kände igen mig så i den situationen. Så har jag också suttit och diskuterat. Det har jag haft förmånen att få vara med om.
Vid ett av borden i restaurangen satt en familj och ritade på kök. Dom mätte och pratade passbitar osv osv och jag kände igen mig så då jag nyligen satt likadant. Tacksam igen, detta har jag också fått vara med om.
Du må tycka jag är tjatig, men jag känner sådan tacksamhet att ha fått följa mina killar så här långt. Att ha fått vara med om det jag har i livet.
 
I går kväll blev jag invald i nästa styrelse. Vill inte yppa så mycket om det här än men jag måste få berätta att det kändes väldigt bra och var väldigt roligt och intressant. Kändes faktiskt som lilla jag hade en o annan vettig åsikt att komma med. Jag  hoppas kunna berätta om denna styrelse senare här på min blogg och få göra reklam för dess goda sak. Den är helt fantastisk och gör stora ting, har gjort och kommer att få fortsätta göra hoppas jag. Kan bara slås av förundran hur jag kan hamna i sådana här smått annorlunda sammanhang och situationer. Förunderligt hur spännande livet är.
 
 
I ugnen står nu en paj med ädelost, broccoli och rökt bog. Med en annorlunda botten. Hoppas den smakar bra.
Borde vara ute och rycka bort ribb från sista gaveln på huset ikväll, men man tror man ska blåsa bort ju, usch vad det tar i. Tror jag laddar för att ge mig ut i morgon bitti istället. Lär inte måla utvändigt i alla fall i morgon då färgen lär blåsa från penseln....om vinden håller i sig.
 
Ikväll måste vi bestämma oss hur vi ska bygga altanen. Nu måste vi komma fram till ett beslut så vi kan sluta fundera på det.
Vi börjar med paj......
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.