Translate

lördag 27 april 2013

En dag i skogen.

En rejäl runda blev det i skogen idag för min del. Vi letade ju älgspillning som jag skrev om tidigare. Tidsödande men trevligt att gå.
Jag var tvungen att fota lite längs vår väg:

 
Här har vildsvinen bökat och stökat på i mossan. Värsta markberedarna. Man borde kunna köra inventering på vildsvinsspillning med på samma gång som älgen kan jag tycka.

 
Under granen har grisarna haft en lya. Så mysigt det såg ut där under grenarna.

 
Vi tog en paus och satte oss på en stubbe i solen. En bit rökt kött är inte fel. Salt och gott.
Köpt på Örserums Livs. Gris var det visst, dock inte vilda grisar.

 
Ett så kallat odlingsröse. Du milde vad mycket sten. Här var det tidigare odlad mark där det idag står höga träd. Tänk vad många svettiga timmar som människor har slitit här med att lägga upp stenar i högar för att kunna bruka marken. Man blir helt tagen. Detta röse var ca två meter högt och väldigt väldigt stort. Ja, nästan så man funderar om det är en grav för någon viktig person....
 
Nu väntar jag på maken och David, har middag på gång. Blir baconlindad kyckling och egen gjord risotto tänkte jag. Med broccoli i. Hoppas det smakar, det gör det säkert då dom har gått flera kilometer sedan jag åkte från dom och lär vara hungriga nu.
Ute regnar det nu, jättemulet men inte någon åska vad jag sett i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.