Translate

lördag 20 april 2013

Bränd näsa

Ja, nu känns det minsann på både näsan och kinderna att solen är varm och go. Faktiskt så pass så jag flydde inomhus för en stund sedan och känner mig glad och nöjd med sol för idag. Otroligt gott.
På morgonen grävde vi upp krokusar som var på god väg att blomma men som stod fel till. Det landade nämligen en stor hög med grus på den platsen senare idag. Så nu ska vi gräva ner dom någon annanstans där de får leva i fred.

 
Den trogna gamla cykelkärran är så värdefull att få last på. Här vilar de nyvakna krokusarna i väntan på att få komma till ett fredligare ställe på gården.
 
Vad har annars hänt idag? Ja, jag har målat utvändigt. Falu röd färg på vindskivor och knutabräder. Kört bort skräp och plockat runt här i trädgården. Ja och så målade jag ett par gamla "balkonglådor" eller rättare sagt stativen till dom så kan jag återanvända dom igen. Kul och enkelt och sparar en liten slant. Jag har fler liggande sedan tidigare, sparat sedan vi bodde i Fotsjö så nu får jag leta fram de gamla. Har ju lite svårt att slänga saker som kan användas igen.
Ja och så idag slog det mig att någonstans har jag ju en gammal pump, en sådan där vacker som folk förr i tiden pumpade upp vatten med, den ligger också sparad i väntan på att få komma till användning igen. Och idag kom jag på var jag vill sätta den. Så roligt att få planera och hitta på nya ideer. Så nu får vi göra ett "brunnslock" igen. Tredje gången gillt!
I sjön ligger det alla möjliga fåglar och njuter av våren och varandras sällskap. Ofta i par. Såg sädesärlan idag och humlor, vitsippor slår ut nere vid sjön och scillan börjar breda ut sitt så intensiva blåa täcke av blommor här utanför. Ja, nog är det härligt och fantastiskt att allt detta kommer tillbaka år efter år. Om och om igen.
Ja, jag måste nog gå ut nu igen och njuta lite till. Får väl vända baksidan mot solen en stund, så inte näsan får mera bränna idag. Innan det är dags att laga middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.