Translate

torsdag 25 april 2013

Tårtcompaniet

Yes. Idag kan du hitta sonens nya företag Tårtcompaniet på webben. Fantastisk fin hemsida tycker såklart jag. Vi satt precis och kollade igenom alla tårtor och man blir ju såååå sugen. Jag är speciellt sugen på den där Norrlandssmörgåstårtan.
Googla Tårtcopaniet Stockholm så tror jag du hittar sidan om du vill.

Här har varit fullt ös idag med flera grävmaskiner och folk. De kom nämligen från energibolaget också idag så det var ett smärre kaos på morgonen innan alla hade hittat sin plats. Jag passade på att baka ett par snabba kakor på morgonen innan jag gick ut o jobbade. Så vi var nio gubbar i trädgården till elva kaffet, i strålande sol!
Grävmaskinen strök vid köksfönstret så hundarna är trötta ikväll, efter allt liv under dagen.

 
En speciell känsla att ha skopan smygande utanför fönstret. Skönt att veta att det är en suverän och van förare bakom spakarna. Han är fantastisk.

 
Sista bilden på den gamla trappan. Kändes vemodigt att ta bort den men det var nog bra med facit i hand. Trät bakom trappan var rätt så murket så det var allt dags att byta ut. 
Som fyllning under trappan var det mängder med tegelstenar, så fina, som nya. Syns inte att dom legat där under putsen i flera årtionden. Jag passade på att ta vara på några av dom, man vet aldrig vad man kan hitta på med dom.  Har en viss förskärlek för tegel, vet inte om det måntro har att göra med att det var tegelbruk i byn där jag växte upp.
Buskarna som syns på bilden ska vi också försöka rädda såklart.
Ja käre vänner. Under tiden det grävdes och grosades ute så passade jag på att nyttja byggställningen och målade ena sidan av huset, ända uppifrån nocken. Sådan skillnad att stå på en stege på byggställning än att flytta en jättelång stege hela tiden. Så som du förstår är jag tämnligen nöjd med dagen.
Nu ska jag smörja armen min och så ska jag sova. I morgon hoppas jag att solen skiner igen, så vi kan sitta ute och dricka kaffe och jobba tillsammans. Är så mycket roligare då vädret är fint.
Är det regnigt så lär det bli rena geggamojjan här utanför.
Måntro om vi försöker få till någon trapp in till huset inför helgen med? Som det är nu så får vi ta sats och hoppa in, Moa kom inte upp utan blev hängande halvvägs! I alla fall första gången. För att inte tala om då man ska ut, hur lätt är det inte att man öppnar dörren för att sedan ta steget ut på trappan, som inte längre finns!!!!
Ja, det ordnar sig säkert det med.
Godnatt vänner önskar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.