Translate

tisdag 30 april 2013

Valborgsmässoafton

Valborgsmässoafton. Och ännu en kurig sådan. Blir definitivt ingen majbrasa för min del. Här blåser det så jag tror istiden är på intågande. Hade tänkt måla idag men lät bli då jag tror färgen hade lämnat penseln och satt sig på allt annat än väggen. Blev lite bakning på morgonen istället och bjöd hantverkarna på elva kaffe. Sedan har jag varit på en liten städrunda och handlat och ja, nu ligger ett par fläskkotletter i pannan och gonar till sig. Med andra ord så tar jag väl fritt nu för resten av denna kväll.
Hoppas kunna hälsa på mina grabbar under morgondagen. Alltid lika mysigt att få vara tillsammans.

Idag fick jag en glad överraskning. Ett par vänner hade letat upp mig på facebook. Detta häftiga sociala medium. Dessa två köpte en av Zelmas valpar från första kullen och bor i Vimmerby. Sååå glad jag blev att se att Skrållan och hennes familj också mår bra. Hon fyllde för övrigt år härom dagen och jag tänkte då på dom, Skrållan, Maja och Mio.
Jag hade en valpträff efter första kullen. Hade allt varit kul med en träff med alla familjerna igen, nu fem. Ja, det får jag fundera på. Vore kul att se sju Cavalierer springa omkring här ute. Vilken cirkus.

En annan glad överraskning var då jag nu öppnade min blogg. Nytt rekord. Igår var 83 stycken inne och läste på den! Var kommer alla ifrån? Var är ni någonstans? Ha, så kul.
Önskar jag finge mera kommentarer och gensvar från er som läser, men det kanske inte fungerar? Men hur som helst så gläder det mig att så många vill läsa och tydligen finner något i det.

I går kväll hade vi lite gäster här hemma. Innan dom kom öppnade sig himlens skyar och det bara vräkte ner regn. Himlen var mörk som om den vore ilsken och upprörd, sjön gick vit och efter kommer så en helt fantastisk regnbåge.

 
Och solsken, efter regn kommer ju alltid solsken som det heter.
 
Nog kan naturen bjuda på ett vackert skådespel.
 
Jag har lite dåligt samvete just nu. Borde hissa flaggan. Kungen fyller år! Och det är valborg. Men jag är lite snål och rädd om flaggan. Nöjer mig med vimpeln idag , den är redan sönderblåst så den får slitas lite mera i vinden. Kungen lär inte se min flagga i alla fall antar jag så för den delen spelar det ingen roll.
 
Nehej, måntro om kotletterna har gonat sig klart nu så det närmar sig att göra resten av middagen. Får ta mig en titt ner i grytan.
Var rädd om dig nu därute, akta dig om du ska ut bland majbrasor och andra farligheter.
Och så önskar jag dig en riktigt Glad Valborg och en skön vår, när den så kommer.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.