Translate

onsdag 17 april 2013

Mitt livs första citron

Jo, jag måste få visa upp min lilla odling, med betoning på liten....
Jag fick i vintras en citronplanta av Oscar. Och det har ju blommat två små blommor och så kom det två små söta citroner. Men idag var visst den ena redan mogen!!!!
Nej, men den ville visst inte sitta kvar längre. Så här är den.

 
Ja, nog är den liten så säg. Men visst är den söt. Skeden är alltså en kaffesked, då förstår du hur liten den är. Så nu står mitt hopp till den andra citronen på plantan, jag pratar noga med den varje dag och vattnar ofta, den står i bra ljus så jag gör allt jag kan.
 
Just nu ramlade jag ner i soffan, är rätt så trött i armar och framförallt i ena armbågen efter dagens målande. Men nöjd såklart. Nu finns det mera brädor för snickaren att sätta händerna i. Både takfotsbrädor och panel, foder är grundmålade mm.
Har varit en bra dag så här långt. Jag bjöd hantverkarna på våfflor idag, går alltid hem.
Nu ska jag strax laga middag och samla ihop mig lite innan jag ska till kyrkan för att träffa arkitekterna inför den ev ombyggnationen av kyrkan. Vi ska sammanställa våra önskemål i kväll. Hoppas det inte blir så sent, jag måste sova.....
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.