Translate

lördag 6 april 2013

Syrenen åker ner.

Hallå. Nu ska jag försöka sitta stilla här vid tangentbordet en stund. Efter en hektisk dag då vi har travat brädor och plank inför vidare byggnationer här på gården.
Slutade med att vi sågade ner en del av en av syrenhäckarna rejält. Och det blev minsann ett rejält lass....

 
För säkerhets skull band vi faktiskt lasset innan vi körde iväg det till brasan. Så roligt är det inte så man gärna plockar upp en gång till..
Skillnad kommer det att bli i alla fall. Och det finns gott om syrener kvar så vi har inte tagit allt på långa vägar. Och bra tid att såga nu, innan det blir grönt och för mycket knoppar. Då gör det för ont för att klippa bort.
 
Kaffe och kaka tog vi på trappan också. I ömsom sol och ömsom mulet och tvärkallt. Verkligen växlande väder. Ja, faktiskt nu då jag tittar ut så är det lite snöflingor i luften. Vindarna är fortfarande väldigt kalla.
I kväll har jag faktiskt sett på hockeymatchen mellan Färjestad och Luleå. Och Luleå vann. Så nu blir det en norrlandsfinal. Luleå mot Skellefteå. Härligt. Jag tycker det var väl unnat för Luleå att gå till final då det visst idag är på dagen sjutton år sedan dom vann , om jag fattade rätt.  Ja, hur som helst, norrlänning som jag är född så vill jag gärna hålla på norrland.... Färjestad kommer igen ett annat år.
 
Jag går och tänker väldigt mycket idag på Inga som inte längre finns här i jordelivet. Hon somnade in i förrgår, helt lugnt o stilla, sittande med hunden vid sina fötter. Känns underligt och svårt att ta in att hon inte längre är där i stugan. Men hon var som jag förstår det nöjd på vad livet har att ge, hon var så gammal och sliten.  Vila i Frid Inga och tack att vi fick lära känna dig. Mina tankar går till er anhöriga. Kram till er.....
 
Nu sitter jag här i soffan, med katten i knät, en hund på ena sidan och två på andra. Varmt och gott med andra ord.
Och nu ska jag se om jag är smartare än en femteklassare? Inte troligt. Inte alls troligt.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.