Translate

torsdag 18 april 2013

Håll i hatten

Käre vänner vad det blåser idag. Friska vindar milt uttryckt. Regn och rusk, ja riktigt rejält aprilväder. Snickarna har fått hålla sig i stegen idag för att inte tala om plank och annat som ville lätta....
Isen i viken började ge med sig rejält under morgonen och så här såg det ut ikväll.

 
Svårt att tänka sig att vi gick på den för tre dygn sedan! Men nog är det ett vackert skådespel detta med.
Såg på ett reportage för en tid sedan hur isen knäcktes upp mot land, mot stranden där en pappa och hans flickor gick- det måste kännas häftigt. Verkligen ett skådespel.
Här knäcktes inte isen, den bara försvinner, bryts itu, flyter iväg. Längre ut i sjön åkte ett isflak med en buske på..... och mitt mellan där vattnet är öppet låg några fåglar och njöt.
Ja nu är verkligen våren här.

Följde med en väninna till läkaren idag, ett sätt av flera att få umgås och hinna prata med varandra. Mysig pratstund i bilen och kändes gott att få göra henne sällskap. Hon har varit med mig och ställer alltid upp.
I efter middag har jag mest ägnat tiden åt att sköta kontorssysslorna med. Har liksom inte hunnit med det i veckan då annat har påckat på. Men nu är jag ifatt igen och det känns så gott.
Och ikväll skulle jag till kyrkan men efter diverse strul så blev det istället att vi bytte däck på flera bilar. Hög tid jag vet. Skönt då det är gjort.

Ja så är snart denna vecka till ända också. Vad tiden rullar på. Hoppas solen får lysa nu i helgen, skulle vara så gott att få njuta av den känns det som. Och då kanske jag kan måla lite på huset, ribben är på gång .... Kul så kul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.