Translate

fredag 19 april 2013

En dag i hörlurar

Ja idag tog vi oss fritt och styrde kosan till Söderköping. Hälsade på vår goe vän Viktor och fick följa med till skjutbanan och testa lite bössor av olika kalibrar. Krieghoff representerades och jag skjöt lerduvor med en av deras bössor. Fick ha ett riktmedel som heter Redring och som var helt suveränt. Såg hela hagelsvärmen innanför den röda ringen vilket hjälper till väldigt mycket både vid lerduveskytte men också vid jakt. Den hjälper också till för avståndsbedömning. Ja, jag blev imponerad. Dessutom fick jag testa 19 grams ammunition, vilket också var häftigt. Liten rekyl.


 
Bra med hörselskydd då det pangar runtomkring.
 
Ja, nu har vi slarvat med tiden idag så nu lär vi ladda för arbete i helgen. Hoppas på bra väder så jag kan måla i morgon.
Trevlig helg önskar jag dig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.