Translate

måndag 30 januari 2012

Familjen Annorlunda

Wow. Tala om att ha roligt och vara född med bra tålamod. Tänk att ha tio barn som alla vill ha sin del av mamma och pappa. Satt just och såg det programmet på tv nu som visar sådana här underbara familjer. Helt fantastiskt.
Tänker inte ge mig in i diskussionen huruvida det är juste mot barnen eller vad, det vet jag att det finns olika åsikter om. Men jag tror att dessa barn får lära sig ofantligt mycket av hänsyn och omtanke för att klara av att bo tillsammans så många i en familj. Och nog kan jag tycka att det ser väldigt mysigt och roligt ut också. Dom verkar verkligen ha hur mycket kärlek som helst för sina barn. För att få vardeagen och tillvaron att fungera så måste dom hjälpas åt. Måste ha ett stort intresse och engagemang i familjen såklart. Fascinerande tycker jag.

Tidigare ikväll tänkte jag göra om min hemsida men det gick inte. Har tydligen för gammal Windows, måste nog uppdatera till en nyare version. Är bara så rädd att något ska paja. Jag har ingen som hjälper mig direkt med det tekniska utan försöker klura ut det själv. Då får det inte bli för stora avancerade saker i datorns värld. det klarar jag inte. Jag får ta tag i det en dag då jag är på hugget och vågar,,.....

Idag då jag var ute och gick i det fina vintervädret och njöt av solens strålar som börjar kännas som februari sol nu, tänkte jag på då jag vintern 2010 fick cellgiftsbehandlingar. Lustigt hur man kan förknippa olika upplevelser med saker som händer och sker omkring en. Jag tillbringade många stunder ute i solen den senvintern för att få lapa solens sköna strålar och därigenom få styrka inför nästa behandling. Och ibland då jag tänker tillbaka på denna tid kan jag faktiskt känna smaken och reaktionen i kroppen som blev då jag fick cellgiftsbehandlningarna. Mystiskt att man kan minnas detta! Undrar om det är lika för andra eller om jag är konstig ...?

Och nu får jag uppleva en senvinter till- så gott. Sådana här dagar är det ju svårt att inte gå ut, om man kan och har tid vill säga. Jag njuter för fullt av solens strålar och ljuset som reflekteras mot snön.. så gott.
Och nu ska jag ut igen, dags för hundpromenaden innan sängen drar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.