Translate

tisdag 20 december 2011

Saab i konkurs!

Så säger dom det, det man länge har varit rädd att få höra. Att Saab sätts i konkurs.
Känns så tragiskt då Saab är så svenskt och alltid har funnits. Jag har svårt att tänka mig att det inte ska finnas kvar. Jag är uppväxt med saab bilar, ja mitt livs enda "familje rally" skedde i en saab.
Men allt är ju föränderligt.
Jag lider med anställda och alla som har kämpat och hoppats på en bra lösning. Alla som sitter nu och riskerar att bli arbetslösa, efter en låååååång tid i ovisshet.
MEN. Jag tror att det kan lösa sig på något bra sätt. Jag har svårt att tro att det bara ska försvinna, det går ju inte. Det är klart att det ska finnas kvar. Vem vet, det kanske blir något jättebra av det hela.

Jag ska nog ägna dagen åt städning tror jag. Ska åka och försöka vara behjälplig hos några kära vänner . Alltid lika trevligt och mysigt att hjälpa till där.

Men först ut i snön med hundarna så dom får springa av sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.