Translate

torsdag 22 december 2011

Vintersolståndet

Oj då. Jag hörde på tv i går att det då var årets kortaste dag men det är visst idag! Ja, då tar vi en sådan till då. Märker väl inte så stor skillnad från en dag till en annan nu.

Igår klarade vi av julhandeln. Några julklappsinköp och så mat. Så nu behöver inte vi trängas mera med folk. Skönt. Patrik hade lite smått panik. Och nog kan man drabbas av panik då det är tjugo nr före i en betalkö.....

Idag ska jag koka och griljera vildsvinsskinkan, förbereda kvällens gästabud då vi får goa vänner på besök. Tror jag ska försöka åka till en granne med en liten julklapp också. Roligaste som finns att överraska.

Igår då vi kom hem stod det en blomma o väntade på oss. Trodde det var grabbens men innan jag la mig kollade jag och då var det till oss! Från en före detta granne. Tala om att bli överraskad. Så glada vi blev men så typiskt att vi inte var hemma då hon för första gången besökte vårt hem.... jag ska ringa henne, kanske kan hon titta hit i helgen någon gång.

Idag har vi minusgrader och snön ligger vit kvar. Så vackert. Tyvärr pratar dom om mildväder närmare helgen och då lär det bli geggigt ute igen. Men inget att bråka om. Tur att vi inte kan bestämma över vädret, då hade det nog varit slagsmål om det med....

Hörde på nyheterna på morgonen att en sort av bröstimplantat tydligen är riktigt farliga, att dom tom kan ge cancer! Inte vad jag ville höra kan jag säga. Känns som det räcker med alla oss som har fått bröstcancer, utan att tillsätta något plantat, hur stor blir då denna grupp framöver? Hur ska vårdens resurser räcka till? Frustrerande, milt uttryckt.
Önskar dom kunde hitta något sätt att bromsa denna utveckling. Forskning vidare är nog A och O.

Önskar er alla en bra dag. Nu ska jag städa............... Jippiiiiiiiii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.