Translate

torsdag 15 december 2011

Bondebröllop

Nu har jag sett bondebröllopet på datorn. Reprisen sedan igår. Oj oj oj vad glada och lyckliga dom är Pelle och Lollo. Önskar dom verkligen allt gott. Hoppas dom kan hålla i den här fina känslan då vardagen så småningom kommer även till dom.
Kan tyckas att det har rullat på väldigt fort för dom, känner man verkligen varandra efter så kort tid? Men o andra sidan för att lyckas måste man ibland våga satsa. Jag håller tummarna för dom hur som helst och känner lite vemod då serien är slut för denna säsongen. Gillar nämligen detta program.
Och nog fällde jag en o annan tår då jag såg hur lyckliga dom är. Kunde faktiskt frammana känslan jag hade då jag gifte mig för tjugofem år sedan!  Så det är verkligen starka känslor, helt klart.

Har du råkat ut för att bli misstrodd och missförstådd någon gång? Usch vad det är jobbigt. Speciellt då man får skit för saker man inte har gjort och inte får chans att förklara heller. Utan det bestäms som över huvudet på en att man har gjort något dumt, sedan kvittar det vad man säger eller gör. Såååå frustrerande.
Ibland önskar jag att jag lättare blev arg, kunde säga ifrån men det har jag ännu idag svårt för. Känner mig som en stor mes, en trängd mes i en trång flaskhals. Nu gäller det att tänka positivt och försöka fokusera på en förhoppningsvis spännande framtid. Lägga det gamla bakom sig och tänka nytt.
Känns faktiskt skönt då jag tänker att vi snart går in i ett nytt år. Detta år lägger jag bakom mig. Mycket fantastiskt roligt har hänt, det roligaste då Oscar gifte sig, men även jobbiga saker som jag inte önskar någon att behöva uppleva. Hoppas på ett över lag bättre 2012. Att inte behöva känna mig så trängd och i vägen................

                
En liten ängel i juletid. Söt va?               

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.