Translate

måndag 5 december 2011

Snööööööö

Yes. Jag jublar men med våndan fastnande i halsen.
 Jag älskar snön, vad vackert det blir och så ljust och så rent. Vaknade vid 4 tiden och följde med Patrik upp för att titta och njuta. Våndan jag känner beror på att Patrik är ute och trailar en av våra skogsmaskiner på halkiga vägar. Det är baksidan av det vackra. Hoppas det fungerar bra.
Jag blir så pigg då det är snö. Undrar om det är det Jämtländska påbrået som gör sig påmint. Jag har väl med mig det i bagaget. Det är så vackert då snön klistrat sig fast på de kala grenarna och solens strålar lyser och kämpar för att få dom att släppa taget. Det ljuset är helt fantastiskt.
Det dråpliga på morgonen idag var då Moa för första gången skulle se snö! Jag släppte ut henne tidigt på morgonen och hon fullkomligt tvärstannade på det snöiga riset på trappan och bara stod och tittade förundrat! Ha ha. Men det tog inte lång stund förrän hon sprang omkring glatt i snön och letade pinnar och annat roligt. Härligt att se. Som ett barn som upptäcker nya saker i en föränderlig värld.


 
                                          Var tvungen att springa ut och fota.....Härligt.
Tycker allt att adventsljusstakar och allt gör sig bättre då det är lite snö på marken med, eller hur?
Ute flyger det omkring domherrar i träden nu, visar sina röda bröstkorgar. Alltså vinter .
Var rädd om er ute på vägarna. Jag ska köra till Borås senare idag så jag ska också träna på ägget under foten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.