Translate

måndag 19 december 2011

Lagen till sillen klar.

Nu har jag kokat lagen till min egen sill. Luktar gott av lagerblad och kryddnejlika i huset.
Otroligt vad julen förknippas med mycket dofter. Och det kanske inte bara är ljuset vi behöver denna mörka tid utan även doftsinnet behöver sin beskärda del.
Idag vaknar vi till ett vitt landskap, träden står i vit skrud än så länge. Otroligt vackert. Men som det ser ut på väderleken lär vi inte få behålla det vita så länge till. Snart blir det blött och mörkt och klabbigt igen. Så ut och passa på att njuta om du kan. Jag tror att ljuset som snön reflekterar gör oss väldigt gott. Det ger en extra vitaminkick.
Jag ska strax kolla av vildsvinsskinkan som ligger i sin saltlag. Tror den kan dra ett par dagar till innan jag kokar och griljerar den. Spännande.
Nehej, nu måste jag köra vidare. Ha en bra dag så hörs vi igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.