Translate

onsdag 21 december 2011

Reklam eller inte?

God morgon. Idag är det en ny dag med nya möjligheter. För övrigt den längsta mörka dagen för detta året. I morgon vänder det och går mot ljusare tider igen.
Jag har en tid funderat på att lägga upp reklam på min blogg. Det får jag reklam och tips om att göra då jag loggar in mig. Tänkte att det kanske ger fler läsare. Så skickade jag över frågan till en inom området kunnig person och fick svaret att : risken är att du förlorar läsare då den då ser så tråkig ut.
Så jag KOMMER INTE att lägga upp någon reklam här. Är det någon som saknar det så får man leta sig in på andra sidor.
Det var skönt att höra tyckte jag, fler som tänker som jag.

Oj jag måste ju berätta att min katt mår bättre också nu. Jag vet inte om du såg för en tid sedan då jag berättade om hur dålig han var. Han är kastrerad, bara sex år gammal och trots specilfoder höll hans urinvägar på att kollapsa totalt. Han hade jätteont och blod i urinen.
Jag ringde veterinären och vi pratade om vad vi i så fall skulle kunna göra för att rädda honom, Deras alternativ var att komma in med honom och söva honom och skölja gångarna.
Men jag vill inte utsätta katten för det. Han HATAR att åka bil, han är inte försäkrad och jag vill helt sonika inte utsätta honom för det.
Så som sista utväg slutade jag helt och hållet att ge honom av det dyra specialfodret.
Idag äter han älgfärs och strömming. Och mår som en prins. Inte ont längre och verkar trivas med livet igen.
Enligt kunniga inom området borde jag ge vitaminer också nu då han äter så mycket rent kött. Men då jag svarade att han är ute och jagar små möss också så får han tydligen de ämnen han behöver där.
Så väck med det dyra fodret och fram med vanlig husmanskost!
Så glad jag är och katten spinner och myser vidare med oss och hundarna. Härom kvällen då jag satt i tv soffan hade jag tre hundar och en katt intill mig. Då blir det varmt och skönt.

Nu ska jag lite snabbt slå in en liten julklapp till en kompis. En rolig bok som är skriven av Karin Brunk Holmqvist. Har du inte läst hennes böcker så kan jag verkligen tipsa om dom. Där får du många roliga skratt kan jag lova. Hon har skrivit "Potensgivarna" , "Sirila Gentlemän sökes" bla och dom är helt underbara.

Ha en bra dag i mörka Sverige. Men bor du i söder så ska du inte klaga på den korta tid det är ljust idag. Tänk på Kirunaborna, dom lever i helt mörker dygnet runt nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.