Translate

tisdag 6 mars 2012

Varg eller inte?

Det är den stora frågan.
Läste häromdagen att jordbruksverket visst har lite problem med vargar som dom flyttar på. En av dom har gått tillbaka till sitt hemområde för tredje gången, för övrigt ett helt normalt och friskt beteende av en varg. Hittills har visst dessa flyttar osv kostat ca 2,5 miljoner!!!!!
Men nu ska dom inte flytta denna vargen mer. I alla fall inte på det här viset. Nej, nu har dom funderingar på att flytta vargen och hålla honom instängd i ett hägn under några månader, stort som en fotbollsplan, för att bryta hemvändarmönstret! Men hallå då.
Alla djurrättsaktivister, vad säger ni om detta då? Ni som värnar om att öka på vargen i vårat land, är inte detta djurplågeri? Det är ju verkligen inte normalt på något sett.
Ja , tur att jag inte behöver bestämma i detta. Jag kan bara säga att jag vill inte ha varg runt husknuten och jag förstår alla ni som är rädda för att vargen ska ta era hundar och skapa obehag. Jag menar att vi måste ha varg i måttlig mängd och inte försöka dra ner dom längre ner i landet.

Så har jag skrivit av mig dagens debattinlägg..... nog om vargens vara eller icke vara.

Idag då jag tog långpromenaden med hundarna lyckades min Zelma trassla sig igenom ett får nät till insidan, där inne är det ett masurbjörk bestånd. Och så  hittade  hon inte någon utgång. Vi blev tvungna att stanna och vänta medans hon sprang runt hela hägnet, letande efter en utgång. Hon kom tillbaka till punkt ett, något frustrerad då hon inte kom ut till oss andra. Hon skällde och nästan tjöt lät det som! Beageln stog och såg frågande ut, vad hon höll på med egentligen?
Men efter ytterligare letande lyckades hon tråckla sig igenom ett hål i nätet och tog sig ut. Glad och lättad. Ut i skogen igen och leta efter nästa kotte att leka med. Nu sover dom gott alla tre i köket.

Nu kommer Patrik och vill ha middag så nu kallar köksregionen på min uppmärksamhet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.