Translate

lördag 10 mars 2012

Fantastiska kvinna

Oj oj, vilken lördag! Började dagen med besök på kvinnofrukosten som anordnades här i Adelöv. Vi var femtiotalet och frukosten var god. Det mest fantastiska var förstås att få lyssna till Elise. En sådan underbar kvinna. Sjuttiosex år men ung som en tonåring. Elise arbetar sedan ett antal år tillbaka med de prostituerade kvinnorna på Malmskillnadsgatan i Stockholm och andra utslagna. Hon jobbar bla varje fredag natt, tolv timmar i sträck. Det ni. Gör om det om ni kan, att vara ute och gå och prata med människor hela natten och brinna så för detta. Helt otroligt.
Hon berättade om sitt minst sagt turbulenta liv och det var inte många ögon torra i lokalen då kan jag säga. Så tragiskt- Och så starkt att få förstå hennes liv då och nu.
Många tankar snurrar i huvudet och man önskar att alla finge höra henne. Egentligen kan jag tycka att männen också skulle få lyssna till henne.
Tänk om man vore så pigg då man är så gammal, om man blir så gammal.

Resten av dagen har inte  mycket nyttigt hänt. Jag såg på skidtävlingar på tv och även den hemska olyckan då den canadensiske skidåkaren omkom i Skicross tävlingen. Usch så läskigt.
En promenad med hundarna blev det förstås . sedan har jag strukit tvätt och gjort en moms klar.
Ja och nu är det kväll och melodifestival final dags. Måntro vem som vinner?
Men innan det drar igång lär jag laga till något till kvällsmat. Patrik är hungrig nu igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.