Translate

torsdag 15 mars 2012

Det blev en bra dag.

Yes. Dagen blev precis som jag hoppats på. Och nu är jag såååå trött. Men det är väl bevis på att det hänt en del.
Kunde inte sova inatt heller, vaknade redan kl  2 och låg o skruvade mig i sängen o funderade på att gå upp....men borde ju sova...ja ni vet hur det blir. Strax före fem gick jag upp med Patrik och kokade gröt till honom. La mig igen en timme men hade inte ro att somna då heller, så då såg jag på komplicerade förlossningar istället på tv! Usch så jobbigt. Så tacksam jag är att ha fått två underbara barn, hade inte velat se dessa program innan jag själv skulle föda kan jag säga. Bäst att inget veta.

Idag har vi varit hos revisorn igen. Det är lite som att gå och göra en tenta tycker jag. Fick idag i alla fall utmärkt betyg för mitt arbete och förberedelsen för bokslut var också jättebra. Så jag är nöjd.
Ville bolla lite med honom om jag ska våga göra en bok till. Och han hade inget att invända mot det så därifrån känns det grönt. Undrar jag om jag ska våga det?
Ja, jag målar väl vidare så får vi se. Blir det inget av det så hade jag i alla fall roligt under tiden.

Ja, nu kanske ni tror att det var därför jag inte sov i natt, att jag skulle till revisorn. Men det var det verkligen inte. Men kan ju bli så här ibland då det händer mycket omkring oss. Då är det på nätterna tankarna far iväg, så är det i alla fall för mig.

Nyss kom jag hem från taxikörning igen. Patrik ska flytta ett par maskiner innan kvällen är här för då är det jaktmöte. Full rulle med andra ord.'
Igår kväll hängde jag med Patrik på fiskevårdsföreningens möte. Styrelsen hade träff inför årsmötet. Och då ville frun där att jag hängde med. Vilket kalas det var då! Sallad o paj o smörgås och till kaffet en smarrig chokladkaka med smultron och kiwi! Sicken tur att jag hängde på... Ha ha. nej, men det var trevligt.

Nu måste jag ta mig samman och gå ut med mina hundar. Dom har samlat spring i sina ben nu så nu ska vi ut och leka. Mulet, och nästan lite regn i luften, lite vindar men våren är på gång. Det känns.
Ha det så gott. Måste ladda också för i morgon är det dags för begravningen av vår goa jaktkamrat Åke. Suck!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.