Translate

söndag 18 mars 2012

Ladda för en ny vecka.

Ja så är det söndag kväll och dags att ladda för ny arbetsvecka. Söndagskvällar är och kommer alltid att vara något speciellt för mig. Vet inte om jag sagt det förut här på bloggen men efter tjugosex år så njuter jag fortfarande av att slippa sitta på tåg på söndagkvällar...... Söndagskvällen var under flera år alltid ett åkande åt något håll, från Östersund eller från Tranås till skolan i Gävle. Undrar om jag kommer att känna njutning av att slippa sitta på tåg även då jag blir gammal?

Hur har då söndagen varit? Jo den har varit jättebra. Vi stupade tidigt i säng i går, trots att det var lördag kväll. Satt i soffan och somnade så vi tyckte det var lika bra att sova ordentligt. Sovmorgon och sen frukost. Sedan har vi varit ute och åkt och rekat jobb i skogen, en inte alltför ovanlig syssla i mitt fall. Men lite mysigt att åka runt på småvägar och se små hus här och där. Patrik alltid lika glad och optismistisk då han drar ut på småvägar med BMWn och jag sitter nervös bredvid och inte gillar läget lika bra. Och idag var det blöta vägar så det räcker till. Men han lyckades vända och komma tillbaka ut även denna gång. Bilen var nytvättad men vad gör väl det?

Vad ska då hända till veckan? Ja, i morgon är det kontorsdag. Då ska jag få ordning på tillvaron igen med löner och betalningar osv. Måndag är en väldigt bra dag att göra kontorsjobb på tycker jag. Då känner jag att jag har koll på resten av veckan. Dessutom kan jag slappna av under helgen.
På tisdag kväll ska jag få delta på en trivselkväll i Löfstadkyrkan i Tranås där jag får berätta om min resa med Cancern igen och visa mina bilder. Det ser jag fram mot. Spännande att se vilka människor som kommer dit.
Ja jag siktar nog in mig på de två närmsta dagarna först. Så får vi se sedan vad resten av veckan har att ge.
Just nu är det Kontoret på tv fyra. Men jag vet inte om klarar av att se detta! Så otroligt pinsamt och segt tycker jag. Man kanske skulle ta sig en stund i en god bok istället. Jag läser nu om Jessica Anderssons uppväxt. Otroligt gripande livsberättelse. Ja, jag stänger nog av tvn nu....




     Här är en bild från förra vintern som uppenbarligen var tuff för rådjuren. Här har ett lagt sig i rabatten här vid huset! Då gör det ont i hjärtat men är ju inte lätt att bjuda in den till värmen heller. Men denna vinter har varit lättare för de små liven. Inte så mycket snö och inte så ihållande kyla heller som de senaste vintrarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.