Translate

lördag 31 mars 2012

Bakslag!

Ja så säger dom. Nu har vi fått ett bakslag! Vintern har kommit tillbaka....



Titta så fint det blev då

Visst kan man välja att kalla det ett bakslag om man vill. Men jag väljer att se det som ett säkert vårtecken. Det hör liksom till att vädret spelar oss ett spratt den här tiden på året.
Och tror du inte att det är så att vi än mer uppskattar våren då den kommer tillbaka igen på allvar?
Jag ska i alla fall ge fåglarna mat idag för dom lider jag med. Stackars små fåglar....
I går då jag gick med mina hundar i allen så hörde jag ett brakande ljud bakom mig. Då jag vänder mig om ser jag en and sticker upp huvudet ur ett hål, ett bo, i ett av träden! Måntro tänkte den stanna där och bilda sin familj? Men stackaren blev så rädd då hon hörde oss gå förbi så hon flydde över fälten. Och det är klart att det inte är det ultimata stället för en and att få ungar på, då blir det ju inte smidigt att få ner hennes ungar till sjön då den dagen kommer. Hoppas hon hittar ett bättre ställe...Hon flög i alla fall åt rätt håll.

Hur gick då gårdagen? Jo, jag blev godkänd. Det var en väldigt bra kursledare och roligt gäng som deltog i denna kurs. Så nu har jag certifikat för att bespruta skogsplantor så med andra ord är våren räddad......
Dråpligt att jag hamnar i så roliga situationer. Ena dagen sitter jag med ett gäng kvinnor och gör en personlig analys på vem jag är. Nästa stund sitter jag och min vän Anna med karlar i varierande åldrar runt ett bord och diskuterar skogsplantor , skärmar, skyddsutrustning, regler och förordningar. Nog är det dråpligt så säg!
Än en gång får jag se hur shyssta män kan vara, hur dom accepterar mig som tjej i gänget också. Kändes inte som det fanns några förutfattade meningar om att jag är tjej där inte. Skönt.

Ja hur som haver så roade vi oss här hemma i går kväll med, ja gissa vad? Jo, att testa besprutnings utrustningen som vi köpt!!!! Det är väl ett passande fredags nöje eller hur? Vi fyllde vatten , monterade munstycket och testade att spruta vatten i bunkar. Blev lite vatten här o var innan vi fick tätt på slangar osv. Ja man har ju inte roligare än man gör sig.

Den här sprutningsutrustningen kommer jag nog att kunna använda till många saker tror jag. Kanske kan man tom spruta rödfärg med den?!

Har ni hört om brevet som kom fram efter 76 år? Otroligt. Det kom visst till en tandläkarpraktik på Gotland nu adresserat till en herr Arne Lundgren. Undrar var det har hållit till i alla år? Undrar om någon vet något som den inte vill berätta. Måntro har någon hittat brevet liggande bakom något skåp eller dylikt på ett kontor någonstans???? Det lär man väl aldrig få svar på. Men hoppas dom hittar denne Arne, eller annars hans släktingar. Vore såklart spännande att få höra vem det är ifrån och kanske vad innehållet handlar om också. Tänk att få ett brev då man är riktigt gammal, som någon har skrivit för nästan åttio år sedan? Vad häftigt.

Nu ska jag bege mig ut till de små fåglarna och fylla på deras matbord. Ha en bra vår-vinter dag alla vänner. Solen är snart tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.