Translate

söndag 11 mars 2012

Det bästa mor har.....

Ja, Det bästa mor har det sätter hon på bordet. Det är ett känt gammalt ordspråk.
Jag myntade idag ett nytt ordspråk, nämligen:

Det bästa mor har det stoppar hon i ryggsäcken!!!



Ha ha. Så kan det gå.
Vi har  idag haft en underbar dag på sjön där vi anglat. Jag var faktiskt ute redan kl 7.30 på morgonen. Och idag fick Moa följa med. Till hennes stora glädje hade jag med ett tuggben i ryggsäcken så efter några timmar på isen tyckte hon det var mysigt att krypa ner i ryggsäcken och tugga och vila en stund. Under tiden kunde matte ostört pimpla lite också.
Toppen med andra ord. Ni kan tro att hon är trött ikväll. Sover utslagen i köket.

Efter att ha varit på sjön hann jag se på den underbara masstarten i skidskytte innan vi åkte till Gränna för att äta middag med mina goa svärföräldrar.  Lax på planka blev det. Och mätt blev jag. Underbart gott och så skönt att slippa laga middag.
Eftermiddagskaffet intogs hos fiskekompisarna där vi också fick se på tjejernas masstart i skidskytte. Åh vad jag led med Helena Ekholm då hon ramlade tidigt i loppet. Så snopet att bli intrasslad i denna serie-snubbling som det blev. Snopet sista lopp för henne. Men bra kämpat och vilken karriär hon har gjort. Kommer att sakna henne i rutan.

Nu är det söndag kväll och dags att samla sig och ladda för en ny vecka med nya möjligheter. Innan vi kryper i säng ska vi rensa en gädda. Måntro om man skulle göra wallenbergare på fiskfärs i morgon. Ska vara gott sägs det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.