Translate

måndag 26 mars 2012

Sommartiden är här och jag lever än!

Ja, ni har väl alla hört nyheterna om risken att dö i hjärtinfarkt, att den ökar dagarna efter att vi ställt om klockorna till sommartid?!!!!!?!!!!
Inte bra .
Idag riskerad jag att hamna i den, kanske. Jag och Patrik var och svetsade och jobbade och då jag kom hem trodde jag att klockan var fem. MEN det visade sig strax att klockan nu var sex! Helt plötsligt hade jag trettio minuter på mig att laga middag, ge hundarna mat, gå ut med hundarna, äta middag, byta kläder och vara hos grannen fem minuter härifrån! Jag hann med alltihopa, kom bara fem minuter sent till grannen. Men det är klart att middagen har jag ingen större smakupplevelse av.
Hur kunde jag då missa tiden? Jo, klockan i bilen hade vi missat att ställa om! Åkte i lugn och ro hemåt i tron att jag hade bra med tid att bli klar, men tji där!
Ja ja, nu sitter jag i sängen i alla fall och känner mig inte alls stressad. Så jag överlevde den dagen också.

Men om det nu är  så som dom säger , att fler dör i hjärtinfarkt dagarna efter omställningen av klockorna, varför ska vi då hålla på med det? Varför ska vi föresten över huvud taget hålla på med detta? Kan vi inte behålla sommartiden året runt? Ja, inte vet jag. Men uppenbarligen så sliter det ju på många att hålla på att ändra....Och jag är säkert inte ensam om att strula till det...

I morgon kväll kommer mina goa vänner Birgitta och AnnaKarin. Då ska vi ha "syjunta", bara vi tre. Vi träffas en gång i månaden och sitter och pratar och stickar och myser tillsammans. Måntro vad jag ska bjuda på då? Jag får sova på saken.
God natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.