Translate

måndag 5 mars 2012

En pengalös bank.

Är då inte detta underligt? Att bankerna som jobbar med pengar hela dagarna inte längre ska ha någon kontanthantering! Det är ju faktiskt som en man på nyheterna sa´: "-En bank utan pengar är ju som en korvkiosk utan korv!"
Hur kan det bli på detta viset? Visst jag förstår att bankerna minskar intresset för att bli rånade då det inte finns kontanter att hämta där. Men hur blir det i hemmen då? Ökar vi inte intresset då för kontantrån i hemmen istället? Ska vi tillbaka i samhället där vi gömde pengarna under madrassen? Och föreningar, var ska dom göra av sina pengar? Ska kassören leka bank i sitt hem? Nej, det här fattar jag inte. Är detta verkligen genomtänkt? Ser det lika ut i andra länder  måntro? Jag vet inte alls.

Och försäljare på torg och marknader ska helst också förse sig med kassaapparat enligt skatteverket! För att slippa kontanter. Så de stackars knallar som är på flera platser måste i så fall förse sig med flera kassaapparater, vilket är en skaplig investering idag. Det tror jag inte alla har ekonomi för att acceptera. Ja, men då slår vi undan fötterna för dom också. Skolklasser som säljer bröd på marknad för att få in pengar till skolresan, var ska dom göra av pengarna? Kanske i personalrummet på skolan! Där rånas väl inget???? För till banken kan dom inte komma med pengarna.

Vad tråkigt för alla barn som har sin lilla spargris! Eller har man inte det längre föresten, kanske??? Jag minns då jag var barn hur jag sparade i min spargris och gick och satte in pengarna på bankboken sedan! Men nu får väl barnen handla upp dom direkt istället.!?!!! Men inte på marknad, då måste dom ha kort???
Inte lätt att hänga med i utvecklingen. Nu blev det visst väldigt pessimistiskt men det är ju perfekt att skriva av sig här! Nu känns det genast bättre.

Ja ja, jag lär inte lösa detta underliga fenomen här och nu. Så här kommer istället en härlig bild på en kär vän som hittade en liten våtdräkt i sjöboden....Ha ha.

Livskvalitet på hög nivå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.