Translate

tisdag 20 mars 2012

En liten undran bara

Ja, jag borde nog kolla upp detta bättre innan jag klagar. Men vad jag förstår så skiljer det mycket mellan olika tidningar i vårat land då det gäller att kunna läsa dom på nätet.
Idag tex så kunde jag gå in på Östersunds Posten för att se en bild på min kära vän Annikas goa barnbarn. Inga problem. Enkelt och lätt gick det.
Men att gå in på Tranås Tidning är inte lika lätt. Jag kan det om jag PRENUMERERAR och har ett lösenord. Hur kommer detta sig? Ja, det kanske är ett enkelt svar på detta, jag vet inte, men jag förstå liksom inte poängen med att man måste betala för att kunna titta på den via nätet. Då kan jag ju lika gärna ha den kvar i pappersformat. Men det kanske är det man vill......??????......
Vi får för övrigt tidningen i postlådan runt 12-13 tiden på vardagar och vid 7 på lördagar. Så det är klart att nyheterna är ju inte precis jättefärska då jag läser dom mitt på dagen tidigast.
Ja jag har säkert missat något, man kanske kan prenumerera bara på nättidningen? Jag får kolla upp det.

Nu laddar jag för kvällens föredrag. Ska bli jättespännande. Tänkte ta en rask promenad med mina stavar nu för att fylla på syret i omloppet. MEN vad det blåser! Får nog dra på mig en mössa också.
Fisk står på matsedeln idag, med potatis och ärtor och en kall sås.

Ja, nu kan jag inte fokusera mer i detta forum idag känner jag. Jag återkommer en annan dag. Ha de´.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.