Translate

fredag 30 mars 2012

Dags för kurs

Var har denna veckan tagit vägen? Det vaar ju nyss måndag men idag är det visst redan fredag....
Och iag ska jag på kurs! I bekämpningsmedel, för att få handskas med medel mot snytbaggar. Sedan har jag våren räddad om vädret är bra, då kan jag gå ute på hyggena och spruta skogsplantor i många många många timmar om det funkar. Ska bli spännande.
I går i kyrkan så plockade jag fram det gamla flanellografmaterialet som församlingen har men ingen använder längre. Vi har inte haft det på väldigt länge i vår barngrupp i alla fall. Hur som haver så blev det jättebra. Tänk vad lite bilder kan göra att man kommer igång och pratar och diskuterar. Alla barnen, ja verkligen alla, vågade fråga och diskutera och vi satt i fyrtio minuter och pratade om påsken och vad som hände då för två tusen år sedan. Härliga ungar.
Det var väl den där lilla förskolläarartarmen som visade sig tror jag.Ha ha.

Nehej, nu närmar sig klockan kvart i sju och det är dags för mig att åka. Önskar er alla en bra dag. Jag återkommer om jag blev godkänd på kursen eller inte. Håll tummarna i eftermiddag , då har jag prov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.