Translate

söndag 25 mars 2012

Härlig helg

Åh vilken skön helg vi har. Vädret är toppen och sommaren på gång då vi i natt ställde om klockorna också. Jag påverkas inte så mycket av den omställningen tycker jag, jag är trött oavsett.....Ha ha.

I går kväll hade vi en mysig kväll med våra goa vänner Annika och Mikael. Ingen behövde hungra och alla var nöjda med tillvaron och sällskapet av varandra.
Idag har jag varit i kyrkan och bjudit på mina chokladbollar. Trevligt det med.
Nu är jag hemma och laddar en stund innan jag ska åka på middag hos Oscar o Henrik. Så jag behöver inte laga middag idag. Underbart.

I går då jag var ute med valpen Moa slog det mig än en gång om vår fantastiska natur. Alla dessa underbara dofter.
Och två dofter som jag älskar väldigt mycket och som är väldigt jordnära dofter är Tussilago och hundtassar! Jo, jag menar vad jag skriver. Tänk att stoppa näsan i en tussilagoblomma, det hoppas jag att du har gjort. Det är så underbart vårlikt och gott som det kan vara . Så jordigt.
Och att stoppa näsan i en hunds trampdynor det är också underbart gott. Tala om jordnära doft. I alla fall om hunden har gått i naturen bland jord, barr och kvistar.... Kanske inte lika gott om den har sprungit runt på trottoarer i stan, eller på någon smutsig plats.



Jag kan känna doften av tussilago bara av att titta på en bild av dom. Eller tänka på dom för den delen.
Är det inte ett under att dessa små knoppar kan återkomma varje år, år efter år, efter år, efter år igen.
Ja nog har vi otroligt mycket att vara tacksamma för.

Nu ska jag ringa hem till mor o far en sväng innan jag åker iväg på middag. Hoppas du också har en bra helg.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.