Translate

lördag 17 mars 2012

Lördag utan måsten.

Så skönt att vakna till denna lördag och känna att jag inte har ett enda måste att göra. Inget bestämt, inga krav på något utan bara få vakna i lugn och ro, äta frukost i lugn o ro, leka lite med hundarna och ge dom mat förstås. Sen får vi se vad dagen idag har att erbjuda........

Gårdagen blev en bra dag trots allt. Begravningen för Åke blev en fin minnesstund i kyrkan. Är bara så fruktansvärt jobbigt att ta farväl vid en grav så här, det blir så definitivt. Men det är ju tämligen definitivt också. Finns ingen återvändo.
Nu får vi alla som kände honom minnas honom med glädje och tacksamhet. Och minnet det kommer helt klart att leva kvar, så stark personlighet var han.
Tack Åke Gustavsson för allt.

Konserten då? Jo, men den var ju väldigt lyckad. Alla var nöjda och Jill Johnsson bjöd på sig själv och gjorde en kanon show verkligen. Ett jätteduktigt band med suveräna musiker som spelade allt mellan gitarr, elpiano, banjo, till dragspel och även munspel. Riktigt ös var det.
Efter konserten hade jag bokat bord till vårat gäng på AnnaGretas i Jönköping. Det visade sig vara en tapasrestaurang. MYCKET gott och trevligt. Det dråpligaste var att ingen av oss hade varit där tidigare. Och att många av oss hade svårt att läsa menyn i den mysiga belysningen. Ja, så vi satt där med våra ficklampor i mobilerna och lyste och planerade i hop var och ens meny. Verkligen lyckat och gott. Har nog sällan varit så nyfiken på vad jag beställde som denna gång. Det var ju nästan halva nöjet att få komponera ihop sin egen måltid. Och gott var det .......................

Stupade i säng en bra stund efter midnatt och har i natt sovit riktigt bra. Så skönt.

Nu ska vi åka fram till kyrkogården och titta på alla vackra blommor tänkte jag. Så måste jag nog införskaffa lite mjölk o annat. Har inte handlat på över en vecka nu så det börjar bli lite väl tomt i kylen.
Grabbarna är hemma i Jämtland hos mor o far och myser. Idag står det skidåkning på programmet. Lite avundsjuk är jag allt då jag pratade med Oscar då han åkte upp med liften i ett soligt Bydalen. Men jag gläds med dom så jag är nöjd jag med.

Ha nu en riktigt bra lördag vänner. Här är disigt även idag men kom ihåg att bakom molnen finns solen alltid någonstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.