Translate

onsdag 21 mars 2012

Dagen efter!

Ja så känns det allt idag. Jag är lite mör i bollen efter en timmes givande igår inför ett härligt gäng människor. Jag är väldigt tacksam att jag fick möjligheten att vara med där och jag hoppas att jag kunde ge några av besökarna några positiva tankar. Ja helst alla såklart. Men är det så bara en person som känner sig styrkt av mina tankar så är jag nöjd.
Min andra tanke är att jag hoppas att jag inte trampade någon enda där på tårna igår. Att jag inte sa något tokigt som man kan ta fel. Jag är livrädd för det! Hade velat prata med var och en efter för att få stämma av känslan hos alla. Men det fanns inte tid till det.
Jag har funderat på detta i natt och nästa gång skulle jag allt vilja ha ett upplägg där det finns utrymme för samtal efteråt. Så att alla har chans att få prata av sig lite tankar, inte gå hem med allt för sig själv. Det får vi jobba på.
Jag skulle också vilja nå till de som utbildar sig inom vården, kanske då främst cancervård. Det skulle kännas meningsfullt. Det måste jag försöka göra något av. Får leta kontakter idag.....
En sak som inte kändes bra igår var att mina bilder inte kom till sin rätt riktigt. Jag vet inte men kanske berodde det på att de har en annan upplaga av bildprogrammet och då blev texten helt fel. Känns ju tråkigt då man har lagt ner jobb på fina bilder med bra text till och så funkar inte det riktigt. Det måste jag tänka på till nästa gång. Så bra att jag har något att göra!

Ikväll börjar en ny programserie, Borås superstars, tror jag det heter. Är visst ett äldreboende i Borås som har förstått vad de boende behöver och mår bra av. Och kan ge de resurser som behövs. Det ska bli spännande att se. Faller det bra ut så lär Borås få fler invånare kanske. Och förhoppningsvis kan andra lära sig av deras arbetssätt. Det hoppas jag verkligen.

Jag måste få klaga lite också. Hörde på nyheterna igen om bankernas indragning av hantering av kontanter. Jo, det har vi ju förstått att det så sker på flera banker i landet nu. Men det jag inte tänkt på är förstås att bankerna inte sänker sina avgifter ett endaste dugg, trots att dom minskar sina kostnader. Alltså kommer bankerna att tjäna än mera pengar, på vår bekostnad. Och risken att personer blir rånade ökar. Tänk alla pensionärer som plockar ut sin pension i kontanter vid bankomater för att ha dom hemma! Nej, det här förstår jag verkligen inte. Som en man från konsumentverket sa; att ha en bank utan kontanter det är ju som att ha en livsmedelsaffär utan varor!

Nehej, nu lär jag försöka göra någon nytta av denna dagen. Ha det så bra alla vänner där ute. Vi får visst hålla i hatten idag med, vinden blåser!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.