Translate

fredag 23 mars 2012

Profilanalys

Yes! För er som eventuellt inte trodde det så HAR jag en personlig profil. Utifrån det där testet på webben så fick jag i går på kursen svar på tal.
Otroligt spännande. Kändes som man satt i skolbänken igen och väntade på att få tillbaka ett prov. Men denna gången ett mycket speciellt prov då det skulle visa mig vilken person jag faktiskt är!
Jag gick till kursen med totalt noll förväntningar, inga högt ställda krav. Men gick därifrån glad och lycklig. Otroligt hur en rad frågor i ett program kan läsa av hur jag är, hur jag reagerar i olika situationer, hur jag funkar i en stressig miljö, hur min chef ska vara för att jag ska må bäst osv osv. Jätteintressant.
Och det mesta stämde väldigt bra.
Såklart är ju inte allt bra i min personlighet. Några mindre bra saker har jag att jobba med, saker som jag också kände stämde. Tex att jag kan uppleva svårigheter i att fatta tuffa impopulära beslut. Att jag ogillar att disciplinera andra. Det var klockrent. Att jag kan vara så tillmötesgående ibland och villig att lyssna på andra så jag drar mig hellre undan istället för att handla vidare. Och det är verkligen något att jobba med, att jag ofta sätter andra före mig själv. Har jag sagt tex att jag ska vara klockan 15 på ett ställe så kan jag stressa halvt ihjäl mig trots att det kvittar fullständigt om jag kommer då eller rentav en timme senare. Jag sätter upp regler för mig själv på något vis tror jag.
Ja, nog var detta spännande alltid. Detta kan jag varmt rekomendera.

En av meningarna i återkopplingen är enligt följande: " Maggie Målevik motiveras av en trygg arbetssituation, status quo och uppriktig uppskattning för ett väl utfört arbete. Samtidigt gillar hon social uppmärksamhet och en vänskaplig, laginriktad situation"
Jaaa då jag håller med.

Programmet heter Thomas International.... Kursledaren var jätteduktig också på att förklara hur vi skulle läsa av diagrammen osv.
Nästa gång ska vi få diskutera några av de saker vi skulle vilja bli bättre på, tillsammans med den lilla gruppen. Bra att sätta tummen på sidor man har att jobba med och försöka bli bättre. Bara genom att bli medveten om bristerna man har så har man kommit långt tror jag.

För övrigt tror jag att jag flyter bort idag! Så varmt det är. Vill absolut inte klaga men måste erkänna att jag gruvar mig lite för värmen i sommar då jag känner det pärlas i pannan trots att det bara är femton grader varmt ute! Men jag kanske inte är så van än? Ja, så är det nog.
Har faktiskt funderat på att ta tempen då jag får en sådan där käck vallning, eller flickbrus som vi säger. Känns som jag dessa sekunder rusar upp i fyrtio graders värme.

Så vill jag ta tillfället i akt och TACKA alla goa människor för era omtänksamma ord. Tack att ni uppmuntrar mig att skriva vidare i bloggen. Tack att ni läser och ger mig feedback. Tack för alla berömmande ord jag får utifrån boken, då jag får veta att den har kunnat hjälpa människor runt om i vårat land. DET VÄRMER.

Nu närmar sig helgen och allt som ska hända då. Har ett ganska spikat program, får se hur mycket av det som blir av. Nu ska jag i alla fall gå en våning ner och förbereda kakor till kyrkkaffet på söndag och desserten till morgon kvällens gäster. Och så blir det nog en kopp kaffe, kanske ute i solen om jag orkar. Annars kan jag ju öppna ett fönster och lyssna på den vackra fågelsången inifrån.
Önskar er en bra helg alla vänner.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Skriv gärna en kommentar här om du vill.